afstellen carburateur

• adri b

even een vraagje voor het goed afstellen ven een carburareur ivm goeg starten en fijn rijden maakt het dan uit of er open uitlaten of standaart uilaten onder hangen.ik heb namelijk gehoort dat het met open pijpen niet goed kan het afstellen.vast bedankt.gr adri

• John

je vraagstelling is wel erg vaag,moet ik zeggen…..

maar dat terzijde,ja,je kunt een carburateur over 't algemeen prima afstellen met wat voor uitlaten dan ook,MAARRR…..

ten eerste moet je al zeker zijn dat je ontsteking goed afgesteld staat,vervolgens is de vraag of je wilt afstellen nadat je open uitlaten hebt gemonteerd,want dan klopt je mengselverhouding nl. niet meer en zul je je sproeiers aan moeten passen…

ook is t vaak beter om tegelijk met open pijpen een ander luchtfilter te plaatsen, aangezien je er weinig aan hebt als je blok goed kan uitademen,maar nog steeds slecht inademt…..

dan is er nog de vraag om wat voor carburateur het gaat en de motor waar ie op zit….

• adri b

het een evo uit 1985 met een screaming eagle carburateur met een hypercharger luchtfilter en volgens mij een standaart ontsteking.en ik wil graag weten wat mogelijk is.alvast bedankt adri