olieverbruik

• ruud flh 1299

Ik ben vandaag 05-06-08 met mijn shovel op vakantie gegaan maar kon bij brussel weer terug .

het olieverbruik is ongeveer 1 liter op 100km enorme rookpluimen als het gas los laat. Hij verbruikte eerst bijna niets.

het blok loopt nog wel heel netjes zonder bijgeluiden.

het is een flh 1200 uit 76 heeft iemand een idee wat het kan zijn

• dogoman

het kan zijn dat je een zuigerveer aan gort hebt. Dit veroorzaakt olieverbruik en rookgordijnen.

• peetshd

Waarschijnlijk inlaat klepgeleiders , bij het gas terug geven zuigt ie olie aan via de inlaat klepgeleider je cilinder in .

groeten peet

• p.rospere

He ruud , weet geen antwoord op je vraag maar wil toch ff kwijt dat ik het zwaar k.ut voor je vind. Nooit leuk als je, je vakantie moet afbreken om zoiets!

• ruud flh 1299

dank jullie voor de reacties ik ga de voorste cilinder binnenkort demonteren

ik laat wel weten hoe of wat

gr.ruud

• ruud flh 1299

Hallo

Ik heb de voorste cilinder eraf gehaald en wat denk je de pistonpen van de zuiger eruitgelopen. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de oude borgveertjes hergebruikt. NOOIT DOEN ALTIJD NIEUWE NEMEN. Eris nog maar 1600 km met de nieuwe zuigers gereden.

De achterste cilinder ga ik er voor de zekerheid ook maar afhalen.

De beschadigingen zitten vrij diep ik weet niet of de cilinder nog te redden is.

groetjes ruud

• John

honen en overmaat zuiger erin?

• peetshd

Er worden nieuwe borg veertjes geleverd bij de zuigers dus ik denk niet dat ie de oude gebruikt heeft .

Wel is het vaak zo dat de borgveertjes die erbij geleverd worden onbertrouwbaar zijn , dat zijn de veerjes met die twee oogjes voor een borgveer tangetje die kan je beter niet gebruiken en als die gebruikt zijn gelijk allemaal vervangen .

Er zijn borg veertjes die zijn in elkaar gedraait en die moet je met een draaiende beweging monteren , dat zijn immers de beste en daar krijg je geen problemen mee .

groeten peet

• ruud flh 1299

waarschijnlijk moeten er nieuwe bussen in geperst worden hoe is jullie ervaring hiermee

honen gaat niet meer.

gr ruud

• peetshd

koop gewoon een paar nieuwe cilinders zo duur zijn die dingen niet .