Smeltplekken op chrome uitlaten

• osbiker

Mannen (vrouwen ook)

Ik ben met mijn regenpak tegen de uitlaaat gekomen en is dit gesmolten. Ik heb geprobeerd het er af te halen met een feun wasbenzine terpetine echter krijg het niet weg.

Wie weet iet om het eraf te halen

• budha

uitlaat warm maken (starten of fohne) en dan met een scheermesje of zo een mesje om verf van een raam af te halen weghalen

• Lemmy

Ipv een mesje gebruikte ik ooit eens een stukkie hout, geeft geen krassen!

Succes

• MissTaken

G'dmorning osbiker;

Met een mesje (krassen) zou ik niet aan het werk gaan.

Idd warm fohnen en de plekken er met een zacht doekje of je vingers afwrijven.

Voor de restjes -alleen indien echt noodzakelijk!!- een beetje thinner direct op de plekken en opnieuw afwvrijven.

Daarna de uitlaat goed schoonwassen met je gebruikelijke schoonmaakspullen voor de motor. & goed naspoelen uiteraard…

Metal polish van het merk Autoglym werkt ook lekker. Die gebruik ik echter spaarzaam; alleen bij hardnekkig vuil en teerplekken.

Wil je toch wat rigoreuzer te werk gaan, dan kun je een DRUPPELtje Staalfix op een zacht doekje / vinger gebruiken (verkrijgbaar bij de meeste supermarkten en huishoudzaken -bv. blokker of Albert Heijn), maar probeer dat eerst even op een plekje uit die wat minder in 't zicht ligt.

Voor alle oplossingen geldt, dat je er een beetje geduld voor moet opbrengen om geen krassen te maken.

Suc6, greetz Miss.

• John

stickerverwijderaar….

• Dyna

zwart maken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• p.rospere

Heeft niets met het onderwerp te maken, maar wil het toch met jullie delen. Laats vertelde iemand mij dat hij zijn chroom en lak met “pledge” poetste en de resultaten verbluffend zijn. Eerst geloofde ik het niet, maar ik zag de bus bij ons in het keukenkastje staan en heb het eerst op een klein plekje chroom geprobeerd, geweldig, heb er meteen alle chroom meegepoetst kan geen enkele chroompoets tegen op, een nadeel mijn vrouw had alleen pledge met sinnasappel geurtje en mijn fiets heeft een dag naar appelsiennen gestonken :):)

• p.rospere

Sorry de meeste bikers zullen wel niet weten wat “pledge” is, dit is een goedje waar je hout, mee poetst.

• Big Peter

Pijpen opwarmen en dan met WD40 of

ovenreiniger op een doek wegwrijven.

Aceton werkt ook goed.

Een bal maken van aluminiumfolie en poetsen

(geeft geen krassen op chroom)

Gr. Peter

• dogoman

jááááá…..lekker zwart maken……..MATzwart wel te verstaan