olie lekkage

• frans

Wie kan mijn vermoeden bevestigen?

ik heb een HD flh er is vorig jaar weinig op gereden en als ik hem nu start gooit hij de olie eruit via de slang onder het blok.

Mijn vermoeden is dat er een blokkade zit in een van de olie leidingen of het filter.

• hulkiehenkie

niks aan de hand dat is normaal als er lang niet gereden is, EN

een harley lekt niet maar markeert zijn teritorium:D:D:D

• Ultra

Slang onder het blok is je carterontluchting. Omdat de olietank hoger zit dan het blok loopt er als die een tijd stilstaat wat olie in`de carter. Dit komt om dat het kogeltje in je oliepomp wat versleten is of de veer die er druk op uitoefent. Als je dan na een tijd stilstand weer start poept tie de olie uit de carter uit de carterontluchting. Als het goed is en je start 'em nu dan gooit tie er geen olie uit. Volgende keer na lange stilstand ff een bakje eronder.

Greetz Ultra

• Iron

ik heb altijd begrepen dat je juist blij moet zijn dat zie oude fietsen olie lekken. pas als ze niet meer lekken moet je oppassen……..dan is de olie op en moet je weer bijvullen.

Greetz iron

Ps. even de zoek functie gebruiken en je zal zien dat dit probleem telkens rond april in dit forum besproken wordt.

• frans

bedankt voor jullie reactie, gewoon olie bijvullen en weer rijden en zijn teritorium ligt duidelijk vast.

• Frans

Hallo allemaal.

Ik ben Frans uit Friesland

Ik word helemaal gek van dat oliegelek.

De winter heeft ie stop gestaan. Shovel uit 1978

Daarvoor geen lekkage uit de carterontluchting.

Nieuwe olie dr in SAE 50 en stationair, na een tijdje rijden, druppelt het behoorlijk.

Ben nou ca 10 keer te rijden geweest maar het blijft druppen.

Ik vind het vreemd dat het eerst niet aan de orde was en na stilstand wel.

Overigens is het nieuwe schone olie dat er uitkomt.

Wie weet hier iets meer over

Groeten,

Frans