S&S carburator; stationair ?????

  • impala

    Hallo allen,

    de vorige eigenaar heeft een S&S carburator (380) op mijn FLTC geplaatst; waarom is mij een raadsel, want hij zuipt benzine. Ook loopt hij langzaam stationair; voor de rest is het starten en lopen (choke hoeft nooit gebruikt te worden.) Als ik de luchtfilter verwijder zie ik 3 stelschroeven; 1 pontificaal in het midden, en uiterst links en rechts, wat lager, twee andere.

    Ik heb nu twee vragen: welke kan ik verstellen om hem zuiniger te laten lopen (power interessert me niet, ik ben een ouwe @!#$) en met welke kan ik de motor wat hoger stationair laten lopen.Welke ervarings-deskundige kan mij op weg helpen.

    Groetjes.

    P.S. Wat zijn de voordelen van een S&S carburator ??

  • Big Peter

    Hoi Impala,

    Misschien heb je hier iets aan.

    www.sscycle.com/modules/instruction/uploads/51-1012.pdf

    Gr. Peter

  • Marcel

    -Links is de gasklep aanslag daar regel je het stationair toerental mee

    -Rechts is voor de acceleratiepomp , die kun je redelijk ver indraaien, dat scheelt

    ook flink in het benzine verbruik.

    Helemaal indraaien en dan een slag of 3 open, even checken of er bij het gas opendraaien een straaltje benzine in je venturie gespoten wordt, zo niet iets verder open, dan op de weg aanvoelen of hij bij accelereren goed reageert, anders bijstellen, er vanuit gaande dat de carb. goed staat afgestelt.

    -De middelste is de stationair mengsel, maar als je geen ervaring hiermee hebt

    kun je daar beter vanaf blijven

    Marcel

    BH

  • hein

    wat noem je zuipen? hoeveel verbruikt ie op de 100

  • peetshd

    S&S is een super carb mits die wel goed afgesteld staat .

    Meningen verschillen hier, maar voor mij gaat S&S boven alle andere merken carberateurs .

  • p.rospere

    Peet je hebt mij overtuigd, voor wat voor s&s moet ik gaan, ik heb een heritage uit 95 met s&s cylinders verstelbare klepstors en volgens kenner ook een scherpe nokken as, super b had ik vroeger op mijn shovel (zonder startmotor) was er niet zo kapot van maar wat voor type ga ik super e super g ??

    En heb je speciale sproeiers voor s&s nodig of is dit allemaal standaard?

    Ik ben in augustus 10 dagen in nederland heb jij mischien iets 2 de hans op de plank liggen???

  • impala

    Hallo Hein,

    bedankt voor je reactie. Ik heb de motor pas en heb nog niet de kans gekregen om het verbruik uit te rekenen, daar ik mijn kilometerteller kabel moet vervangen. Heb je toevallig ook hier ervaring mee. Hij is bij mij gemonteerd aan de rechterkant op de as van het voorwiel en ga hem compleet vervangen, met aandrijf-mechanisme dus. (als je voor de motor staat is het dus links) Waar moet ik opletten, ik ben een redelijke sleutelaar.

    Alvast bedankt.

  • impala

    Hallo Peter,

    bedankt voor je reactie; ik ben op de site geweest, en deze was zeer nuttig, met name de doorsnee tekeningen en uitleg van de verschillende parts.

    groetjes

  • hein

    als je het verbuik nog niet weet, hoe kun je dan concluderen dat hij zuipt?

    welk jaar is de motor? bij mijn flhs (1988) haal ik het spatbord los, het voorwiel eruit en dan komt de km. kabel los. bij montage van de nieuwe unit moet je er op letten dat het dunne lipje in de uitspring valt en vervolgens de bouten en moeren met het juiste moment vast zetten. ook de as voor montage schoonmaken en opnieuw in het vet zetten. als je nog geen werkplaatshandboek hebt zou ik dat als eerste aanschaffen

  • peetshd

    Nee sorry ik heb natuurlijk geen gebruikte op de plank liggen want ik haal ze er nooit af bij een motor.

    Zelf rij ik met bijde motoren S&S .

    Voor een standard motorblok is een super E voldoende . Super G is groter dus je hebt meer ci nodig om de onderdruk( flow) in de venturie te krijgen .