Voetpakking Sportster

  • John E

    Van mijn Sportster bj.1993 heeft de eerste cylinder een iets lekkende voetpakking, weet iemand wat de kosten ongeveer zijn om dit te verhelpen.

    Moet het hele blok eruit of zijn de cylinders te demonteren met het blok in het frame,..??

    John E.

  • John

    t is een bekende sportster kwaal…

    het blok kan blijven zitten,als je de bouten waarmee het blok in t frame vastzit lost,kan t blok ietsje gekanteld worden,genoeg om bouten waar je normaal geen inbussleutel tussen krijgt eruit te draaien….

    gebruik GOEDE pakkingen,zo duur zijn ze niet dus de extra euros wel waard en beide cylinders doen….

    als je wilt voorkomen dat dit weer gebeurt installeer dan carterontluchtingen met een klep er in,voor pak em beet 150 euro heb je een setje….

  • John E

    Haai John,

    carteronluchting met een klep erin,..??

    Ik heb mijn slangen van de carteronluchting van het luchtfilter afgehaald, langere slangen er op gezet en langs het frame onder het blok gehangen. Anders komt er viezigheid in mijn luchtfilter. Waar kan ik die carteronluchting met een klep erin bestellen en wat doet het precies,..?? Voorkomt dit dat je voetpakking minder snel gaat lekken? Heeft dit met elkaar te maken, kan de link niet helemaal leggen.

  • electra_glidejos

    reeds eerder behandeld, zoek via zoekfunctie naar crankcase-vent.

    Werken echt perfect, zelf ervaring met spyke

  • John

    het zijn kleine “potjes” die een terugslagklepje hebben,zodat er alleen lucht uit kan (carterdruk) en niet weer naar binnen gezogen wordt (wat meestal gebeurt als je af en toe flink aan t gas lurkt,zeker niet goed als je blok nog niet goed warm is) waardoor je overdruk in je carter krijgt en je pakkingen stuk gaan….

    ik hoop dat ik t zo een beetje goed uitgelegd heb….