ovals

• peter

Dag allemaal,even een vraagje,heb ovals van vance en hynes op m,n HD,maar het geluid valt toch een beetje tegen.Nu heb ik gehoord dat men het schotje in het begin van de knalpijp er uit kan slaan,heeft iemand hier mee ervaring?of is het beter het schotje aab het einde van de demper er uit te tikken????

Vriendelijke groet.

• John

wat ik heb gedaan bij mijn uitlaten (' 06 Roadking dempers) is gaten boren in het eindschotje en ze steeds wat groter boren tot ik het gewenste geluid had….

een soort “tunen” zeg maar…..

wel kijken of je mengselverhouding nog klopt….

• Ruud

Dempers eruit halen en de wol die eromheen zit eraf halen. Dat scheelt een stuk.

• peter

dag Ruud,maar hoe haal ik de dempers er eigenlijk uit??

• peter

Dag Prikkers,allemaal een beetje rustig hier niet,daarom nog even een reaktie op m'n eerdere vraag,kan natuurlijk ook inhouden dat er geen ervaringen zijn.

bedankt alvast, Peter

• Jos

Als je ff aan de onderkant van je demper kijkt zie je daar een inbusje op het eind, die er uitdraaien en je demper er uit trekken.

• Ultra

Waar heb je die HD voor Peter, voor het geluid of om op te rijden? Neem aan dat als V&H schotten in z'n dempers zet dit functioneel is, als je daar aan gaat lopen klooien heeft dat wellcht weerslag op de performance. Liever een goed lopende HD met wat minder geluid (wat hoor je er uiteindelijk van met een helm op je knar) dan een slecht rijdende herriebak. Kan jou dat geluid nou schelen.

Ultra

• Ruud

Peter,

Sorry dat ik zo laat reageer maar klopt er zit een inbus aan de onderkant en dan kan hij nog wel redelijk vast zitten maar je kan hem eruit trekken. Qua performance is het verschil nihil. Ik heb hem met en zonder de wol op de bank gehad en dat scheelt weinig.

• Jos V.

Ik rijd een Harley ook voor het geluid klint toch effe leuker als een 4 cilinder tupperware fietske.

Laten we eerlijk wezen de nieuwste Harley's klinken toch nergens meer naar.

Het hoeft niet a-sociaal te zijn maar een Harley mag je best een beetje horen.

• Ultra

OK Jos, fair is fair, als ik 130 rij lijkt het alsof er een Apache boven me hooft hangt, fucking pure zen. Ben alleen geen voorstander om op basis van ‘hear say’ zelf te gaan lopen klote met goed aftermarket spul.

Greetz Ultra