koude start

• p.rospere

Als jullie je motor starten, ik start altijd zonder choke, blijft jullie motor dan meteen stationair draaien of slaat hij af? Ik vraag dit omdat ik mischien te laag stationair draai. Maar als ik mijn stationair schroef zo hoog draai dat hij met koude motor blijft draaien, dan draait hij gewoon te hoog als hij warm is!

Dank voor alle reacties

• peetshd

slowjet is te klein .

• p.rospere

Ok peet morgen een 50 erin nu rij ik rond met een 185/58 vombinatie begrijp mij wel goed als de motor gelopen heeft blijft tie goed lopen als ik hem start ook al heeft hij een paar uur stilgestaan, knop drukken en lopen. Als ik de slow jet verander moet dan de ontsteking ook afgesteld worden??

Het is een raar gegeven met die sproeiers een vriend van mij heeft een perfect lopende 1340 evo en die rijd rond met een 165/45 combinatie , hoe kan dit?

• p.rospere

sorry moet zijn 185/48 combinatie!!!

• klaas

hoi

waarom denk je dat er een choke is uitgevonden?

te laag in toeren is zo wie zo niet goed koud niet en warm ook niet

een goed afgesteld motor heeft in principe de choke hulp nodig bij een koude start, afhankelijk van t weer eventjes of swinters wat langer

Dat je vriend met een andere sproeier bezetting rijdt kan bv al aan de uitlaat liggen, de carburateur type zelf, luchtfilter, of bv omdat die motor dat nodig heeft

he veel succes ermee

mvg klaas

• peetshd

48 moet genoeg zijn , heb je geen valse lucht in je inlaat spruitstuk ? staat je mix idle schroef wel goed afgesteld ?

• p.rospere

Heb mijn idle schroef een beetje verder opengezet, zit nu op bijna drie slagen, en hij draait al een stuk beter. Dank je