domme vraag shovelhead

• john l

Ja het is een domme vraag maar ik wil hem toch graag stellen, ik zou graag een dag op een late shovel electra willen rijden, ik heb nou een evo roadking maar wil graag weten hoe het is om met een shovel te rijden en dan bedoel ik niet een kwartier want dat is met een beetje slijmen bij een zaak wel mogelijk.dus weet iemand waar ik zo een motor kan huren o.i.d ?

• p.rospere

John, domme vragen bestaan niet. Ik wil je alleen ff waarschuwen als je een dag op een goed lopende shovel gaat rijden, heb je geen zin meer in je roadking. Shovels maken echte rake klappen, vooral als het een 4 versnellingsbak betreft,en is met niets te verglijken wat er nu gemaakt wordt!!!

• john l

ja dat zou goed kunnen want ik heb al eens op een twincam gereden en vond dat al niks , en heb daarom bewust voor een evo gekozen,een harley moet je voelen en voor mij hoefde het blok ook niet in rubbers te zitten.is er nog veel verschil kwa karakter tussen een 1200 of een 1340? En wat de domme vraag betreft daarmee wil ik voorkomen dat men zegt wat doe je moeilijk je kan toch een nieuwe huren.

• Jos V.

John, een shovel klinkt mooier en is mooier als een Roadking.

Maar als ik heel eerlijk ben rijd een roadking veel fijner als een shovel omdat je vooral op lange ritten de trillingen als irritant gaat ervaren.

Vorig jaar heb ik weer een mooie electra shovel uit 1984 gekocht maar was het rijden erop toch alweer snel spuugzat omdat ik te veel op nieuwe Harley's heb gereden die gewoon fijner rijden. Als je kiest voor minder comfortabel en meer sleutelen dan kies je voor een shovel.

Voor mij blijft een oude electra shovel een van de mooiste Harley's die er ooit gemaakt is. Tegenwoordig rijd ik met een windscherm wat ik ook lilluk vin maar het rijd wel lekker op de vooral langere snelwegritten.

• p.rospere

Jos je hebt wel gelijk met dat trillen en zo, maar voor mij is toch het rijden op een hardtail met shovel blok het ultime harley rijden, nu rij ik met een heritage 95 en als ik dan op de fiets van mijn maatje rijd, een roadking met de blok in de rubbers is dat natuurlijk heel comfortabel, maar toch liever niet!

• Saks

voor mijn gevoel draait een 1200 wat rustiger en trilt hij minder, maar dat kan ook aan het 1340 blok liggen dat ik toevallig heb.

• Jos V.

Dat heb ik ook van meer mensen gehoord dat een 1200 shovel rustiger ronddraait en minder trilt.

Met een shovel moet je eigenlijk niet harder als 110km/h kruisen, het blijft natuurlijk een mooie fiets zo'n shovel.

• Bootstrap

Ik heb een 1200 shovel maar overweeg om hem om te laten bouwen naar 1340, dit omdat het blok toch open moet om hem lekdicht te maken. Heeft iemand ervaring hiermee, wat moet er gebeuren en wat zijn ongeveer de kosten?