versnellingsbak

• robbie

hallo,ik heb een fatboy 2001 nou heb ik zaterdag lekker gereden maar bij het terug schakelen ging het terugschakelen zeer lastig,er gebeurde nl niks dan de koppeling in knijpen en dan maar hopen dat het wel lukte en dat gebeurde ook wel,nou heb ik pas geleden forward controls gemonteerd zou het kunnen dat het schakel stangetje afgesteld moet worden,maar ik heb er wel 500 km zonder problemen mee gereden voor dat dit euvel begon,wie weet wat?

gr,robbie

• budha

mischien is het stangetje wat verlopen ff controleren en vast zetten met loctite desnoods

• peetshd

plakende platen , schoonmaken met ontvetter , nieuwe priolie er is en 500 cc is genoeg .

• webster

Er zouden verschillende oorzaken kunnen zijn Robbie!

Als je de versnellingspook indrukt, komt die snel weer terug in de neutrale positie?

Die kan te ‘'stroef’' en stug gaan, misschien eventjes smeren met siliconenspray!!

Hopelijk is maar een kleinigheidje, succes!!

robbie schreef:

>

> hallo,ik heb een fatboy 2001 nou heb ik zaterdag lekker

> gereden maar bij het terug schakelen ging het terugschakelen

> zeer lastig,er gebeurde nl niks dan de koppeling in knijpen

> en dan maar hopen dat het wel lukte en dat gebeurde ook

> wel,nou heb ik pas geleden forward controls gemonteerd zou

> het kunnen dat het schakel stangetje afgesteld moet

> worden,maar ik heb er wel 500 km zonder problemen mee gereden

> voor dat dit euvel begon,wie weet wat?

>

> gr,robbie

• robbie

vast bedankt voor de suggesties,ik ben zaterdag vrij en dan ga ik wat proberen,jullie horen wel wat het geweest is.

gr,robbie

• john l

peet heel interesant wat je verteld en ik spreek je ook niet tegen mijn vraag is alleen uit interesse want met een koppeling heb ik geen ervaring , maar hij heeft eerst goed geschakeld en nou doet hij het niet meer en de platen moeten toch volgens het boek een beetje in de olie staan dit zorgt toch ervoor dat de koppeling soepel pakt?

• peetshd

Het lijkt me stug dat je na 500 km probleemloos gereden te hebben ineens je schakel armpjes stroef gaan lopen , je zou zeggen dat het na 500 km soepeler moet gaan , vandaar .

Plakkende platen komen vaak voor , je hoeft niet het hele paket uit elkaar te halen , maar even de primarie deksel er af en met ingeknepen kopeling rem reiniger tussen de platen spuiten .

Je zal gelijk zien dat ie helemaal vrijkomt en de drukplaat soepel draait .

kopeling een paar keer inknijpen en uitlaten lekken .

Primarie deksel er weer op en vullen met primary olie dus niet die nieuwe type olie van harley.

500 cc is genoeg voor de smering normaal gaat er geloof ik tussen de 700 en 900 cc in .Hierna schakeld ie als een nieuwe geen geklak meer als je hem in de versneling zet , komt goed vrij schakeld makelijk in zijn nutraal bij stilstaan enz..

groeten peet .

• gekkehenkie

welke nieuwe olie van harley bedoel je en wat is er mee

• peetshd

ik geloof dat harley een nieuwe olie heeft die overal goed voor is motorblok , versnbak zowel de primary als ik me eigen heb goed laten informeren .

• Bas

Dat klopt, die heb ik er nu in (20w50), maar uh, 500cc i.p.v.

de 900cc die geadviseerd wordt? Gaat dat wel goed dan?

En welke olie moet er dan in? Die van Eurol of zo?