benzinelekkage uit oliefilter

• Ronald

Er lekt vrij veel benzine uit mijn luchtfilter tijdens het rijden. Ik heb een EVO uit '91 met nog geen 10K mile op de teller!?

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe ik het probleem kan oplossen?

• Saks

vlotternaald vernieuwen

• John

een motor van 17 jaar oud met nog geen 15000 km op de teller? Ik zeg niet dat t niet kan,maar lijkt me wel erg sterk…

en wat Saks zegt is een mogelijkheid,of je vlotter blijft hangen….

• Ronald

Ik heb de fiets van een motordealer; heeft hem nieuw geimporteerd en reed er alleen barbeque-ritten mee…..

De vlotternaald ga ik vervangen, bedankt voor de tip! :-)

• Bertus

Check het membraan van je acceleratiepomp ook gelijk even. Als je vanaf je voorste cilinder naar je carburateur kijkt, zie je vanaf het kwadrant waar je gaskabels in haken een stangetje naar een heveltje lopen. Van dat heveltje loopt weer een stangetje naar beneden ( door een harmonicarubbertje). Als je nu een paar keer het gas flink open en dicht draait, en je pompje lekt dan zie je er daar wel ergens benzine uit zeiken.

Heb ik ook eens gehad, en dan is het ook net of het uit je filter komt tijdens het rijden…

Grtz, Bertus.

• Ronald

Hi Bertus,

en dan het membraan goed schoonmaken? De motor heeft wel enige tijd stilgestaan….

• Bertus

Nee, als ie lekt is het membraan gescheurd, en dan moet je er een nieuwe inzetten. Is goed zelf te doen.

Grtz, Bertus