olie lekkage bij starten

• raasman

Hallo Prikkers wie kan mij helpen,ik heb een FLH 1200 uit 1978 en tijdens het starten gooit hij olie uit een overloop slang aan de rechterkant van het blok (zittend op de motor) daar komen ook nog 2 andere olie slangen binnen.

Kan het temaken hebben dat hij al meer dan een half jaar stil heeft gestaan en ik hem net heb gestart hij loopt verder heel goed

groet Raasman

• henky

Is slang van je carteronluchting. Is vrij normaal dat hij na stilstaan een rochel eruit gooit bij starten

henky

• raasman

Dank je wel voor je snelle reactie,begon me toch wel zorgen te maken.

Raasman

• webster

Kan ook zijn dat de stift van de oliedrukregelaar een beetje heeft vastgezeten.

Die trek je zo los, kleine moeite!

• Saks

wel zonde om zo'n mooie ouwe shovel nu pas te starten, al veel goeie plofdagen gemist

• peetshd

Wat is een stift van de olie druk regelaar ?

• webster

Das de stift met een veer er boven, na je oliepomp, die ervoor zorgt dat je blok niet volloopt en dus de druk reguleert.

Toch???

peetshd schreef:

>

> Wat is een stift van de olie druk regelaar ?

• raasman

dat is zeker jammer maar als je een motor wilt rijden heb je een rijbewijs nodig en die heb ik nog niet als alles goed gaat maak ik dinsdag de straten onveilig haha.

bedankt voor jullie snelle reacties en hij rijd helemaal geweldig heb net even gereden

groet raasman

• Saks

kijk, zo moet dat! meteen op een echte brommer beginnen!

• Bugeater

Wel ff een beetje olie bijvullen, hè?