stationair toerental

• Evert E.

Hey,

Ik heb de laatste tijd wat problemen dat het toerental niet zo snel terug loopt naar de stationair. Het valt me op dat als de motor koud of niet zo warm is het goed gaat en naar mate de motor warmer wordt dit probleem erger wordt.

Heb gisteren de carb. losgehaald van het spruitstuk om te kijken of de pakking nog goed is en dat ziet er goed uit. (dacht aan valse lucht).

Ik heb een FLH shovel uit 1974 met een bedix carb.

Heeft iemand nog een suggestie waar ik naar kan kijken en wat mogelijk de oorzaak hiervan is.

Groet,

Evert

• peetshd

toch lijkt het op valse lucht , maar eeeehh bendix carb ? gewoon eerst vervangen voor een cv of zo , dat maakt stukken verschil met rijden .

• Evert E.

Peet,

Bedankt voor je snelle reactie.

Klopt het als de motor warmer wordt en hij zuigt valse lucht dat het dan erger wordt?

Ik zou eventueel de rubber ringen tussen het spruitstuk en de inlaat van de cilinders nog kunnen vervangen. Moet wel zeggen dat ik daar niets aan zie.

Kan het ook nog aan de stationaire mengstelschroef liggen? Ik weet eerlijk gezegd niet wat de stationaire mengstelschroef precies doet. Weet jij het verschil in werking of invloed op de afstelling tussen de stationaire mengstelschroef en de gasklepaanslagschroef.

Ik wil eigenlijk nog niet teveel aan de instelling zitten omdat ie verder goed loopt.

Gr.

Evert

• peetshd

met de stationair schroef doe je eigelijk helemaal niks aleen dat je gasklep open blijft staan dus hoger toeren loopt .

De meng schroef doe je wat aan de afstelling voor het stationair gebied , uitdraaien is rijker en indraaien is armer .

• Evert E.

Thanks,

Dus naar verwachting kan het ook niet aan de meng schroef liggen?

Ga de rubber ringen tussen het spruitstuk en de inlaat van de cilinders maar eens controleren en vervangen.

Ik laat je in ieder geval weten of dat geholpen heeft.

Bedankt tot zover.

Mocht je nog iets te binnen schieten, ik hou de reactie in ieder geval in de gaten.

Evert

• Thijs

Heb datzelfde gehad en bleek de mechanische vervroeger te traag terug te lopen.

Deze vervangen door een CPA9 van Cabins (HD Hutten) en het resultaat was geweldig. Starten en gelijk mooi lopen.

1977er Shovel met Keihinn (sorry) carburateur