Popping sound bij decelleratie

  • webster

    Ik heb een 2008 NT met Vance & Hines Big Shots Staggered.

    Als ik rij en het gas los laat en de motor laat uitrijden, knalt de motor bij een bepaald toerental

    Zodra ik de koppeling dan intrek en de motor stationair gaat lopen is het over!

    Nou hebben de Big Shots niet echt veel tegendruk, maar leveren even zogoed nog behoorlijk prestatie en lawaai des te meer.

    Vandaar dat ik er ‘'quiet baffles’' in laat zetten, hopelijk ben ik dan van het geknal af bij het decellereren en wat meer tegendruk en wat minder decibellen.

    Een kennis van me heb hetzelfde geknal en gepop met zijn 2008 Fat-Bob met Big Radius uitlaten.

    Zijn er mensen die hetzelfde ‘'probleem’' hebben of hadden?

    En wat hebben jullie er aan gedaan?

  • klaas

    hoi

    t knallen inje uitlaat gebeurt omdat er benzine in je uitlaat wordt verbrand

    dit is een vd eerste gevolgen als je gewoon een andere uitlaat monteert met minder demping en tegendruk zonder je carburatie aan te passen

    pas op met zomaar wat in je uitlaat te drukken

    een oplossing kan zijn terugschakelen met tussengas maar wat beter is je carburatie aan passen of t gehele inlaat/uitlaat systeem s onder de loep te nemen

    mvg klaas

  • Big Peter

    Hi Webster,

    Popping on decel is het gevolg van een verkeerde

    afstelling wat Klaas ook al aangaf.

    Na montage van een Powercommander was

    bij mij het probleem opgelost.

    De lucht/brandstof verhouding moet worden

    aangepast aan luchtfilter en uitlaat die je erop zet.

    Gr. Peter

  • klaas

    hoi

    thnks big peter

  • webster

    Big Peter schreef:

    >

    > Hi Webster,

    >

    > Popping on decel is het gevolg van een verkeerde

    > afstelling wat Klaas ook al aangaf.

    > Na montage van een Powercommander was

    > bij mij het probleem opgelost.

    > De lucht/brandstof verhouding moet worden

    > aangepast aan luchtfilter en uitlaat die je erop zet.

    >

    > Gr. Peter

    Ding is dat ik al Direct-Link van GV heb, door de lokale H-D-dealer gemonteerd met gegevens die gebaseerd zijn van een zelfde motor met Stage1 en V&H BSS, op de Nighttrain heb,

    Een bericht eerder werd er al door GV aangegeven dat D-L en Powercommander niet aan te bevelen is.

    Awel, eerst eens kijken wat er gebeurt als de quiet baffles er in zitten.

    Anders moet ze alsnog op de Dyno-bank bij GV voor de perfecte afstelling, voor de rest rijdt ze perfect, alleen het ge''pop'' bij decel is irritant.

  • gv

    Webster,

    Neem even contact met ons op. Misschien kunnen we ‘op afstand’ jouw dealer wat laten veranderen om het poppen tegen te gaan.

  • ad

    Laat toch allemaal lekker knallen,heeft eerlijk gezecht wel wat,Toch?

    Tis de charme van HDwebster schreef:

    >

    > Ik heb een 2008 NT met Vance & Hines Big Shots Staggered.

    >

    > Als ik rij en het gas los laat en de motor laat uitrijden,

    > knalt de motor bij een bepaald toerental

    >

    > Zodra ik de koppeling dan intrek en de motor stationair gaat

    > lopen is het over!

    >

    > Nou hebben de Big Shots niet echt veel tegendruk, maar

    > leveren even zogoed nog behoorlijk prestatie en lawaai des te

    > meer.

    >

    > Vandaar dat ik er ‘'quiet baffles’' in laat zetten, hopelijk

    > ben ik dan van het geknal af bij het decellereren en wat meer

    > tegendruk en wat minder decibellen.

    >

    > Een kennis van me heb hetzelfde geknal en gepop met zijn 2008

    > Fat-Bob met Big Radius uitlaten.

    >

    >

    > Zijn er mensen die hetzelfde ‘'probleem’' hebben of hadden?

    >

    > En wat hebben jullie er aan gedaan?

  • webster

    Ggv schreef:

    >

    > Webster,

    >

    > Neem even contact met ons op. Misschien kunnen we 'op

    > afstand' jouw dealer wat laten veranderen om het poppen tegen

    > te gaan.

    Dat ga ik zeker even doen Gerrit, Thanx!!!