stationair powercommander

• jan

is het met de powercommander mogelijk om je staionair toerental iets te verlagen bij een injectie ? ik vind hem nl net iets te hoog lopen e nvroeg het mij af of i kdat met mijn powercommander kan veranderen

• peetshd

nee naar mij weten kan je geen toerental veranderen .

Direct- Link kan dat wel en zijn vele mogelijkheden meer .

• Big Peter

Jan, kijk hier even ( fig. E )

www.powercommander.com/downloads/802/install/511/eng802-511.pdf

Stationair afstellen op het injectiehuis van je motor.

Gr. Peter

• gv

Jan,

Eerst moeten we weten welk injectie systeem? Magneti Marelli of Delphi??

• jan

geen idee eigenlijk welk systeem er op zit , is een april 2004 fatboy gv schreef:

>

> Jan,

>

> Eerst moeten we weten welk injectie systeem? Magneti Marelli

> of Delphi??

• gv

Jan,

Dat is delphi. Dit betekent ook direct dat je NIET (!!!!) moet doen wat Big Peter zegt. De handleiding is namelijk voor het MM systeem.

Bij delphi kan het stationair toerental ALLEEN met software lager gezet worden.

Het systeem is zelf regelend. Als je het op de ‘big peter’ manier doet gaat ie zichzelf weer terugregelen dmv de luchtschuif boven op de injectiebody.

De hele boel raakt dan in de war. Niet doen dus.

De meeste modellen kun je tot +/- 950 rpm zetten dmv software. De oudere modellen nog iets lager. Er is helaas vooraf niet te zeggen hoever de ecm toelaat. Kwestie van proberen. Een andere optie is de hele ecm opnieuw programmeren. Dan kun je het toerental nog lager zetten. Maar let op: lager is minder olie en minder spanning.

• Big Peter

GV heeft gelijk, mijn methode is voor

de Magneti Marelli injectie.

Peter