olie lek

  • Andre de Jong

    Beste prikbord lezers

    Graag wil ik gebruik maken van jullie expertice

    Ik dacht dat het al een keer op het prikbord heeft gestaan maar kon het niet meer vinden . ik rij op een Road King 1997 FTL EVO

    Zij heeft een olie lek aan de onderkant bij een 1/2" bout waarmee de primary aan de motor zit, aan de voorkant ter hoogte van de jiffy stand .

    er lekt olie tussen primary en de motor niet aan de kop van de bout maar rond de verdikking,(op de naad) waar de bout door gaat .

    ( staat omschreven in het manual als bolt with flatwasher )

    Wat is daar aan te doen , is iemand dat eerder tegen gekomen

    b.v.d

    met vriendelijke groeten Andre

  • peetshd

    er zijn zoveel bolt with flatwashers dus ik weet niet precies wat je bedoeld maar ik neem aan dat het op de hoogte van je stator is in dat geval zal de alternator pees vervangen moeten worden of de boel wel of niet natrekken .

  • andre

    Nee het is niet de altenator pees, maar de onderste bout die aan de buitenkant zit van de primarycase en daar mee aan het carter zit.

    Er zitten aan de voorkant twee bouten aan de buitenkant, de rest van de bouten zit aan de binnenkant van de primary chainecase.

    De andere bouten die je ziet, zitten het carterhelften mee aan elkaar.

    De ene bout zit in het verlengde van de schakelas die met de smeer nipple,en die is goed.

    De andere zit lager achter de buis van het frame, en die is de boos doener.

    Andre

  • peetshd

    altnator pees dus .

  • andre

    Dat houd in dat de hele primary chaincase er af moet etc, om daar achter te komen.

    Kan ik daar mee door rijden tot de winter als het niet te gek lekt

  • peetshd

    Je hebt kans als je doorrijd dat je centreer ring van je blok afscheurd als de situatie nog meer verslechterd .