Dyna bank

• Marcel

peetshd schreef:

>

> Marcel ik vraag me zo is af , hoe kom je aan die prijzen zit

> dat in de arbeids loon of heb je richtlijnen ?

Waar zit je naar te vissen ?

marcel

• John

jongens,is t nou niet gewoon makkelijker en goedkoper om die hele troep eraf te flikkeren en er een carburateur op te zetten?

ik lees nou al weken niks anders dan over ECM en Power Commander en wat al niet meer,zo gaat de lol toch helemaal van t rijden af?

afgezien van t feit dat ik geen maandloon zou kunnen (of willen) spenderen aan al die troep……

• Marcel

dan moet je een maandloon aan ontsteking en carburateur uitgeven

om terug in de tijd te gaan

ga je thuis ook weer op een houtvuurtje koken ?

• peetshd

Ik vis niet het is gewoon een rechtstreekse vraag maar die is hier onder al beantwoord.

• Marcel

Het is meer een gemiddeld bedrag.

Het ligt aan meerdere factoren:

-welke software of ECM je aanschaft (dat loopt al van 300,– tot ruim 800,–)

-De keuze van de software/ECM bepaalt mede de tijd die je op de Dynobank

bezig bent, daar komt dan dus de arbeid vandaan

Een “goedkope” software kan meer tijd kosten op de Dynobank en dus alsnog

een hoger totaal bedrag bepalen.

Een wat duurdere ECM geeft per model een andere montage tijd , maar kan

met een kortere tijd op de Dyno een gelijk bedrag geven.

Dan maakt het ook nog uit wat voor combinatie je gebruikt qua uitlaat,filter,etc. etc., bij een veel gebruikte combinatie is er vaak al een goede basis map

aanwezig (of is het interesant voor de Tuner om daar eigen tijd in te investeren)

een motor met een set eigengemaakte uitlaten die nooit meer voorkomt zal

de volledige tijd moeten betalen(en dat kan hard oplopen)

Ik hoop dat het voor iedereen nu iets duidelijker is waar het bedrag vandaan komt.

Marcel

BH

• John

mag ik je eraan herinneren dat het basisprincipe van de motorblokken waar we hier over praten al ruim 70 jaar oud is,dus wat nou terug in de tijd?

het wiel opnieuw uitvinden is nog nooit zinvol gebleken,maar ok,jij bent de expert….

en inderdaad,als gas ooit te duur zou worden of fornuizen zo ingewikkeld dat je er een pc op aan moet sluiten om er gas uit te krijgen,ja,dan zou ik gewoon weer op een houtvuur koken……je aardappelen worden nml. net zo gaar :)