achterrem lopt steeds aan flhtc '85

• iwan

na eindelijk een maandje regelmatig op de harley te kunnen rijden, kreeg ik vorig week maandag pech met harley. De achterrem liep zo erg aan dat hij niet meer van zijn plaats af kwam. Veel rook en stinken. Na afkoelen laat hij langzaam los en kan ik weer een stuk rijden. (ik moest toch thuis komen, en was niet zo ver weg).

ik heb mijn achterrem losgehaald, alles nagekeken etc. Bleek dat de remvloeistof leeg was. De motor had zo'n 3 jaar stilgestaan, daarna nog een jaar (de tijd dat ik hem heb) niet veel mee gereden. een jaar voordat hij stilstond was het remvloeistof vernieuwd. Dit houdt dus in dat het remvoeistof al 5 jaar niet ververst/gevuld is. Ik alles weer vullen en luchtvrij gemaakt.

vandaag weer mee gereden, maar ik heb toch het idee dat de rem nog aanloopt. Wat kan het zijn? Als ik naar de achterrem kijk, dan lijkt het alsof er geen ruimte tussen de remblokken en de remschijf zit. Hij rijdt wel, maar na een hele rit, dan lijkt het alsof hij nog aanloopt…ik ruik hem dan wel.

• electra_glidejos

De remblokken komen niet goed terug.Drukzuigers in je remklauw goed schoonmaken of door het lange staan leeg zijn de kanaaltjes in je remcylinder vervuild waardoor de olie niet snel genoeg terug kan.

• iwan

een goeie tip……ik zal nog ff kijken….

• electra_glidejos

Laat even weten wat het was.

• iwan

heb de leidingen nagekeken, maar ze lopen volgens mij goed door. Als ik de ‘kraan’ op de achterremklauw open zet en de rem langzaam intrap, komt het er zonder moeite uit stromen.

ik stel hem dan af door hem open te zetten, de rem helemaal in te trappen en hem dan dicht te draaien.

• DM

Iwan,

HIerboven wordt de rempomp (met het reservoir) bedoeld. Op de “bodem” daarvan zit een retourkanaaltje. Dat kan verstopt zijn en dan blijft je rem aanlopen.

Jij hebt aan de ontluchtingsnippel op de remklauw gezeten.

Grt. Dennis

• iwan

heb hem nu nagekeken, alle 2 de zuigers er nog eens uit gehad, maar alles ziet er nu goed uit. ik ben weer bezig hem in elkaar aan het zetten…..

Iemand een goed adresje voor 2 achterremblokken voor mijn fiets?

ik laat wel weten of het gelukt is, en of het werkt, maar nieuwe achterrembloken moeten er wel op.