uitlaten injectie ?

  • Martijn de Groot

    Ik ben een beetje het prikbord aan het lezen en zie een bericht staan dat je de injectie opnieuw moet laten afregelen bij plaatsing andere dempers .

    Nu heb ik ooit andere dempers laten plaatsen ( half open ) maar dit is naar mijn weten niet gebeurt . hij loopt overigens prima moet ik zeggen en heb geen klachten . Moet ik dit toch maar laten checken ? wat kost overigens zoiets ongeveer om te laten doen en wie weet een adres in de omg van haarlem die dit doen ? betreft fatboy twincam 1450

  • bow

    Als je alleen dempers hebt gedaan en geen andere luchtfilter hoeft het niet perse.Je brandstof systeem kan dit regelen binnen een marge van 5%

  • Marcel

    Sorry bow maar dat is onzin.

    de motor staat origineel al schraal en zal dus na verandering van de uitlaten

    alleen maar schraler gaan lopen.

    Het verhaaltje van het luchtfilter is een zgn “ urban myth”

    Bij verandering van de uitlaten en/of luchtfilter moet de injectie op de nieuwe situatie worden afgesteld.

    Marcel

    BH

  • Marcel

    Hallo Martijn,

    Het is zeer aan te raden de injectie goed te laten afstellen.

    De kosten zijn gemiddeld tussen de € 700,– en € 1050,– .

    Marcel

    BH

  • Big Peter

    Martijn,

    Kijk ook even op www.viadaytona.com

    of bel even naar Eric.

    Ik zou de injectie wel af laten stellen.

    Gr. Peter

  • bow

    Ach of het onzin is of niet maar als een monteur van een dealer dit zegt mag ik hem wel geloven.Als er iemand belang heeft om zaken te doen zijn zij het wel.Ik begrijp dat jij van het bike hospital daar anders over denkt,maar het zijn nog al wat eurootjes die afstellen kost.Voor veel mensen is dit een half maand salaris.

  • Jos V.

    tussen de €700 en €1050 ?????????????

    gewoon belachelijk duur om voor dat geld een motor af te laten stelllen.

    Ik ben blij dat ik nog een carb. heb. Het koste mij een nieuwe sproeier en meer niet.

  • Marcel

    don't shoot the messenger !!!

    Het kost een paar uur werk en hardware cq software die je moet kopen

  • Marcel

    Dat het niet goedkoop is zijn we het gauw over eens.

    De verkoper die je gesproken hebt wordt blijkbaar niet gehinderd door enige kennis

    ,wat hij wel begrijpt is dat hij op deze manier een setje dempers verkoopt die hij niet verkoopt als hij zegt dat er nog een paar honderd bijkomt om de injectie af te stellen.

    Ik denk technisch en dan geldt , goed doen of niet doen

    Marcel

    BH

  • John

    wat voor uurtarief hebben we t dan over?