zwabberen RoadKing

• Toontjeboontje

Hallo iedereen,

Ik heb een RoadKing 2003 en als ik op de snelweg 160 km/u rijd (zonder duo-passagier), gaat de motor zwabberen. Nu heb ik een poos geleden in de Bigtwin iets gelezen over de mogelijkheid de achterburg te stabiliseren. Weet iemand van jullie of dit accessoire nog steeds te koop is (en waar?) én heeft iemand van jullie ervaing met dit product?

Alvast bedankt,

Toontjeboontje

• Marcel

Ik zou even de instelling van je vering nakijken.

check ook het voorste motorrubber en de balhoofdlager speling

Marcel

BH

• Bugeater

Dat heet een True Track.

Tech info: http://www.bikernet.com/garage/truetrack.asp.

Sales: http://www.true-track.com/1_2006_003.htm

Ziet er simpel uit, moet toch ook wel goedkoper kunnen?

• peetshd

zoek het eerst ergens anders , de stabilisator is meer voor een dyna die een stuk lichter zijn .bij road king heb je lucht vering ga daar eerst even mee in de weer .

• electra_glidejos

160 rijden zal niet vaak voorkomen, maar voor die het wel willen is het noodzaak dat je banden op goede spanning zijn en dat je vering op max. spanning staat.

Verder ga ik er vanuit dat je rubbermounts, achterbruglagers en bahoofdlagers goed zijn.

• John

de toermodellen van HD hebben de neiging om bij hogere snelheden wat te “zoeken” ,echt zwabberen zou ik dit niet willen noemen,maar kan me voorstellen dat dit bij spoorvorming in de weg plus bepaalde merken en types banden dit effect versterkt wordt.Als t echt hinderlijk en duidelijk aanwezig is blokophanging en vering checken,je hebt luchthulp vering die je regelmatig op de juiste spanning moet controleren.

Een eventueel windscherm kan ook meewerken aan dit euvel,zeker bij zulke hoge snelheden.

Bedenk wel dat een Roadking niet bepaald als een scheermes stuurt,dus 160 vind ik wel wat aan de hoge kant voor zo'n motor,heb zelf een (flink verbouwde) Electraglide en bij 140 hou ik t voor gezien omdat t simpelweg niet lekker meer rijdt…..

die True Track werkt vooral bij t dichtgooien van t gas op hogere snelheden,waarbij rubbermounts nog wel eens met hun kont schudden (heb ik me laten vertellen)

• Bugeater

Dat schudden na het gas dicht herken ik (verbouwde FLT) inderdaad ook, maar ook het zwabberen ook wel, ook wel bij <160.

Misschien idd tijd om de boel eens flink na te trekken.

• bow

Nou staat er voor alle rubbermounted Harley's in de advertentie,maar ik mis de Sportster modellen vanaf 2004.Is misschien nog niet aan gedacht,maar die voelen bij harde wind ook alsof je rijdt met een lekke band.