Afstand spatbord

• Lucifuge

Hallo,

Ik heb onlangs de spatborden van mijn 98 Fatboy opnieuw laten spuiten. Vandaag weer erop gezet. Mij is opgevallen dat het voorste spatbord links (als je voor de motor staat) vrij dicht op het band is. Hier bedoel ik het stuk achter de vork (als je eervoor staat). Dit is mij eerder niet opgevallen. Kan iemand mij vertellen wat de afstand hoort te zijn (ongeveer)? Alvast bedankt.

Groeten, Lucifuge

• John

of je wiel zit niet in t midden of je spatbord is wat verwrongen (dat is met een beetje zachte dwang van je handen wel op te lossen)

• Lucifuge

Bedankt voor je reactie. Wiel heb ik er niet uitgehaald, dus dat kan het niet zijn. Ik zat ook te denken aan verwrongen spatbord. Maar voordat ik eraan ga trekken (en het misschien niet nodig is) vraag ik me af wat de afstand tussen band en binnenrand van spatbord (gebogen lipje) ongeveer moet zijn. Ik kan nog net mijn pink ertussen wurmen, dus bij mij is het ongeveer 5-7 mm. Hoor het graag.

• peetshd

Klein pinkje .

• Lucifuge

Kan er ook niets aan doen… Leg m wel plat op band… Jij post wel eens vaker, misschien dat jij en maat kan noemen?

• peetshd

Precies zoals john zegt , gewoon beetje buigen en fringen tot ie recht zit .

Als ze de oude lak hebben verwijderd met een elec toletje of in de oven is geweest kan het zijn dat ie een beetje verwrongen is .

• Lucifuge

Dat buigen maakt mij niet zo veel uit, maar misschien maak ik me druk om niets. Vandaar ook mijn vraag, wat is zo'n beetje een normaal afstand. Als ik dit ga verbuigen en het misschien niet nodig is, wordt het er ook niet mooier op.

• John

gewoon zorgen dat de afstand overal gelijk is,dan is er niks aan de hand….

en een afstand noemen kun je niet omdat het afhankelijk is van de band die om je wiel zit,zelfs hoe hard je m hebt opgepompt.Dus als je aan alle kanten een halve cm speling hebt is t okee…..

• Lucifuge

Bedankt voor de info. Weet ik in ieder geval dat er niet zo veel aan de hand is. Ga ik nog een beetje proberen m recht te trekken.