Slepend geluid

• Konijn

Ik ben vanmiddag even wezen rijden (wie niet?) en als ik mijn gas loslaat en uitrij hoor ik een slepend geluid uit mijn prikastje komen. Als ik mijn koppelingshendel inknijp verdwijnt het direct dus zal het wel in de koppeling liggen? Alleen naarmate de motor (en olie) warmer werden, werd het geluid steeds minder. Is dit nu het plakken van de platen omdat er te veel olie in zou zitten of moet ik ergens anders aan denken. Betreft XLH 883 uit 97.

Ik hoor het wel, vast bedankt.

Gr + wortel

• peetshd

Rij ff langs zou ik zeggen .

• Konijn

Inderdaad even langsgereden.

Even de uitkomst; Geluid kwam van voren, speling op mijn voorwiel. Of de lagers versleten of mijn as van de wideglide set sluit de boel niet genoeg op.

Op het moment dat ik mijn gas losliet kwam er druk op het voorwiel door de afremmende werking waardoor alles ging trillen en herrie maken, als ik dan ontkoppelde viel de druk van het voorwiel weg waardoor de resonantie ook wegviel. Waarom het dan minder werd na langer rijden kan ik even niet plaatsen of het moet met uitzetting door warmte te maken hebben. Ik ga er voor de zekerheid nwe lagers inzetten (ivm eventuele schade door de speling) en een extra spacertje op de as zodat ik zeker weet dat ik de boel goed kan afstellen. Als het goed is moet hij dan weer nieuw zijn. Resultaat volgt.

Nog bedankt Peet !!

Gr + wortel