kickstart

• bautje

vraagje

na het inbouwen van mijn kickstart op mijn electra uit 75

hoor ik een ratelend geluid uit de kickstart cover als ik de koppeling in knijp bij een lopende motor

heb de pen in de primaer al geprobeerd te stellen

maar het geluid komt als ik de pen indraai stationer met de koppeling los

en als ik de pen uit draai als ik de koppeling in knijp

heb hem geprobeerd te middelen maar het geluid blijft

heb net gereden in de versnelling hoor ik niks

maar zodra ik de koppeling inknijp komt het geluid weer

heb wel gemerkt dat de bus in de kickstart cover wat speling heeft

zou het hieraan kunnen liggen

ik hoor het

• peetshd

waarschijnlijk is je bronsebus van je kickstarter tandwiel op je as versleten .

Deze gaat scheef hangen en dan hoor je het ratelende geluid .

Dit komt door te weinig olie in je bak gereden of bij montage vergeten het spatplaatje te monteren .

• henky

Heb het bij mij gehad dat het grote tandwiel op de kickeras te dicht op de binnenkant van de cover zat. Hierdoor drukt hij het kleine tandwiel op je bak as niet ver genoeg terug om hem vrij te laten lopen wanner kickerarm onbediend is. Op die manier blijven die tandjes net tegen elkaar ratelen.

Heb een spacer van ca 1 mm tussen cover en tandwiel gezet zodat tandwiel iets verder naar binnen kwam en dus de zaak net vrij drukt.

Heeft te maken met de matvoering van aftermarket onderdelen denk ik

henky

• peetshd

ik denk het bij boutje niet want dat is dan meer een fout van de aftermarket en is dan ook gelijk merkbaar .

Als ie het altijd goed gedaan heeft zal de bronse bus stuk zijn .of de vlappen aan de zijkant die het tandwiel naar binnen duwen versleten .

• peetshd

om het maar ff simpel te omschrijfen .

• henky

Hey Peet,

hou er rekeing mee dat dit nog nooit op zijn fiets heeft gezeten. Bautje is zijn fiets aan het ombouwen naar kickstart met een bij elkaar geraapt kitje

henky

• peetshd

ow , zo ……..

• bautje

ben erachter

de veer werkte niet goed ging elke keer dubbel zitten waardoor de tandwiel op de versnellingsbakas niet ver genoeg naar achter werd geduwd

heb de veer zo verbogen dat hij niet meer dubbel kan gaan zitten

wel vreemd voor een nieuw setje

maar ook wat je zegt peets de bus zal ook wel een rol meespelen

donderdag moet ik toch even een nieuwe pakking halen zal gelijk ook een setje busen meenemen

hoe krijg ik het oude setje eruit en het nieuwe erin

graag hoor ik het

• bautje

heb het gebruikt gekocht

maar de set voor op het versnellingsbakas is nieuw

de tandwiel op de kickpendaal ziet er ook zeer goed uit ook de flens die er achter zit