Olie in primairekast.......

  • HD-Q

    Ik heb originele een 5 bak van een FLT en die lekt als een wilde. Nou zat ik te denken om wat motorolie te sparen (aangezien alles daarmee gesmeerd wordt) zou ik die toevoerslang af kunnen sluiten en ééns in de bv 1000 km mijn primaire ketting handmatig smeren……..

    Kan ik dit straffeloos doen of kom ik dan voor andere problemen te staan????

    Alvast bedankt voor de reacties.

    groetjes

    Quint

  • Ultra_boy

    Quint,

    Lekt je versnellingsbak of lekt tie uit je primaire kast? Als je je pri-kast bedoeld valt er niets af te sluiten omdat het een gesloten systeem is. Olie in je pri is tevens ter smering van je koppeling. Weet niet wat je verstaat onder “lekt als een wilde”, lijkt meestal meer dan het in werkelijkheid is. Als het echt veel is dan rest niets anders dan demonteren en nieuwe pakking / oliekering erin.

    Had zelf lekkage op de pakking tussen pri en carter. Wondermiddeltje van Ebay gekocht ( SealLube ), geloof het of niet werkt echt. Klein dopje toevoegen aan je olie en na een paar keer rijden was tie weer zo droog als babybilletjes.

    Ultra

  • HD-Q

    Bedankt voor je reactie,

    Hij lekt tussen de bevestiging van mijn blok en primaire kast…….. daar is ooit zo'n oortje van mijn kast gebroken die ik weer heb laten lassen maar doordat het aansluitvlak nou niet helemaal perfect is sluit dat niet meer zo best af.

    Ik heb, volgens mij, gewoon droge koppelingsplaten (kevlar) en daar hoef ik het dus niet voor te smeren……

    Het probleem is niet zo zeer dat ie lekt (dat heeft toch ook wel weer wat) maar ik heb na een week of 3 geen kledingstuk meer dat zonder zwarte stipjes is…… Na een kilometer of 10 lijkt ik wel een fijn getipte dalmatiër!!!!!!!!

    maar alleen aan de linker kant van mijn rug, nek en been!!!!!!

    groetjes

    Quint

  • John

    geen lapmiddeltjes of noodgrepen,repareren of vervangen….

    er zijn genoeg gebruikte pri-kasten te koop en nieuwe kosten ook geen godsvermogen maar je bent wel van t gelazer af….

  • Rudi

    de primaire kast van het oliecircuit scheiden is geen probleem, en ook reeds vaak besproken, een aangepast schema vindt je trouwens ook op de harley davidson startpagina

  • HD-Q

    hey Rudi,

    Ik vond het niet onder lekkage tussen alle prikken…… Sorry daarvoor dan.

    Moet ik hem dat wel eens in de zoveel kilometers zelf smeren?????

    Ook nog ff een reactie voor John,

    ik heb gekeken voor een andere kast en 600,- kwam eerst, dus als ik het op deze manier op kan lossen, doe ik dat toch liever…….

    Greedzzzz

    Q

  • John

    om wat voor bouwjaar gaat 't?

  • Saks

    Op zich is dat altijd een goed idee maar dat heeft in dit geval dus niets met het probleem te maken want dan lekt hij nog steeds.

    Als je na 10 km al smerig bent dan lekt het wel flink! Ik zou toch eerst dat gat fatsoenlijk dichten (of bij gebrek aan knaken wat minder fatsoenlijk met een dot vloeibare pakking als je je primair afgedopt hebt).

    hier its aan:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Chrome-Inner-Primary-Cover-Harley-FXR-FLT-1986-to-1988_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35557QQihZ014QQitemZ330227353459QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HARLEY-DAVIDSON-INNER-PRIMARY-FLT-01-04-BLACK_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35577QQihZ005QQitemZ150235805080QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

  • Saks

    sorry, aan die eerste vover heb je natuurlijk niets

    deze misschien;

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Chrome-Inner-Primary-Cover-Harley-FXR-FLT-1986-to-1988_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35557QQihZ014QQitemZ330227353459QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

    anders een primaire belt monteren, hoef je niet te smeren.

    Met de vetkwast je primaire ketting smeren lijkt me niet echt een oplossing.

  • hd-q

    Hij is van '83 en het blok en de 5-bak zijn Origineel van een Tourglide Classic,

    Ik zie zojuist dat Saks met een soort afdichtingsstrip komt…… kweet ook niet of dat de oplossing is aangezien de lekkage van de onderkant komt en vervolgens gewoon door de rijwind omhoog geblazen wordt……

    Ik denk dat ik die kast wel los haal en ermee naar een metalbewerker ga om hem ff netjes te laten vlakken en de aansluiting op mijn blok weer netjes rond te frezen.

    Anders zit er niks anders op dan gelijk een open belt te gaan halen……… das dan wel weer wat duurer maar an ben ik van alle ellende af. Het blok en de bak zelf zijn nameijk kurk droog!!!!

    Bedankt allemaal en jullie horen (lezen) wel hoe het afloopt!!!!!

    Groetjes

    Quint