Ontsteking vervangen

• Pogo

Ik wil m'n ontsteking gaan vervangen omdat deze hoogstwaarschijnlijk kapot is. Iemand tips hoe te handelen en waar specifiek op te letten??

De motor slaat niet aan, soms gooit ie hem gewoon lekker rond maar slaat niet aan, soms start ie in 1 keer en dat wisselt nogal af maar niet aanslaan overheerst nu dus…Is dat te controleren of de ontsteking daadwerkelijk kapot is??

Bvd Pogo

• Saks

wel fijn om te weten over wat voor motor met wat voor ontsteking je het hebt.

Als je eerst de bougies er eens uittrekt en kijkt of ze wel vonken, daarna kijken of je ontsteking wel op tijd staat (als hij aanslaat, loopt-ie dan wel gewoon lekker?) en eventueel je bedrading checken.

meer info graag

• henky

Klinkt als een bedradingsproblem.

misschien los contact in je contact

trek eens een draad van je accu rechtstreeks naar je bobine en een draad rechtstreeks van je ontsteking naar de andere pool van je bobine

Dan eens starten en kijken wat hij doet.

henky

• Pogo

Het betreft een 1340 evo uit '99 die voor zover ik weet gewoon standaard is.

• Saks

Had ik vorige week nog; rij op de snelweg, stotter, knal, stotter. Effe gestopt, aangetrapt, loopt prima dus weer de snelweg op en weer gestotter.

draadje van accu naar bobine en geen probleem meer. Thuis bleek een stekkertje van m'n contact afgebroken binnen de krimpkous en op de snelweg trilde het net genoeg om geen verbinding meer te maken

• john l

is het een injectie of cab?