Stationair afstellen

  • Bertus

    Ik heb deze winter mijn voetpakkingen vervangen en een andere breather (reedvalves) geinstalleerd.

    Nu ben ik wat gaan rijden en nu loopt ie veel te hoog stationair, en als je het gas loslaat bij opschakelen daalt het toerental ook niet snel genoeg.

    Ik heb bij stationair toerental het punt gezocht waarbij als je je idle indraait, het toerental duidelijk begint te zakken, en zo staat ie nu.

    Moet ik nou telkens als ik de idle wat indraai mijn toerental met de gas aanlsag weer op 900 zetten, en dan weer de idle indraaien net zolang tot ie goed op gas open en gas dicht reageert? Of heeft iemand hier een andere manier voor.

    Ik hoor het graag.

    Bertus.

  • Saks

    ja volgens mij is het gewoon een kwestie van pielen tot het goed is (of naar een dyno tuner test bank technieker gaan)

    wat voor motor en carb heb je?

  • peetshd

    het lijkt meer op valse lucht , en dat termeer omdat het gekomen is na de kop en voetpakingen gerepareerd te hebben .

  • Bertus

    Valse lucht op het inlaatspruitstuk dan? Zou kunnen, maar ik heb alle pakkingen vervangen. Maar ik zal het eens proberen te checken!

    Blok is trouwens een 1993 EVO met CV carb.

    Bart.

  • peetshd

    yep bertus op het inlaat spruitstuk , dan krijg je het stationair niet meer goed en blijft je gas een betje hangen , nou ja hangen daar lijkt het op altans .

  • Bertus

    Ok Peet, het lijkt er inderdaad op alsof het gas blijft hangen.

    Ik ga kijken of ik het kan vinden of en waar die lekt.

    Bertus.

  • Bertus

    Hey Peet,

    Je hebt gelijk, de voorste pakking van het spruitstuk lekt.

    Ik heb er wat lekzoeker op gespoten, en ik zie het zo opgeslurpt worden.

    Maar weer een setje inlaatrubbertjes halen dus.

    Zijn er nog die beter zijn dan de standaard pakkingen, want dit is toch een ding wat regelmatig voorkomt……. toch?

    Bedankt,

    Bertus.

  • Evert

    Bertus,

    Ik heb er de laatste dagen ook last van dat het stationair toerental langszaam terug loopt.

    Laat even weten of de valselucht door de pakking echt de oorzaak was.

    gr.

    Evert