carburateur/luchtfilter

• Wissel

Goeieavond,

Na een lange winterstop was het vandaag eindelijk zover, motor uit de schuur, effen starten en rijden maar.

Echter bij het optrekken/gas geven, doortrekken ploft het in mijn luchtfilter ???

Wat kan hiervan de oorzaak zijn ???

• peetshd

Waarschijnlijk zit je acceleratie pomp stift vast , even met een tangetje op en neer halen zodat ie weer werkt als je het gas open draait .

Gaat het stifje wel op en neer haal dan je luchtfilter er even af om te kijken of hij wel brandstof in pompt want mischien is je membraampje verdroogd .

allemaal heel simpel om zelf te doen .

• Wissel

Dank je Peet,

Ga het vanavond gelijk proberen.

• Mudly

Eeeeeeeee Wissel,

Heb je wel getankt vvoor je een ritje ging maken.

Het kan namelijk ook zijn dat je oude brandstof hebt.

Door het lange stilstaan kan het namelijk zo zijn dat de zware delen die in de brandstof zitten zakken waardoor je brandstof niet meer optimaal is.

Effe wat nieuwe erbij tanken en dan kan het best eens zo zijn dat het euvel is verholpen.

Greetzzzzzzzzzz, Mudly

• John

als je toch bezig bent,vlotterbakje eronder vandaan schroeven en ff goed schoonmaken……

• Evert

Hey,

Ben benieuwd of je het ploffen al hebt opgelost en wat dan de oorzaak was.

Ik heb zelf een FLH shovel en heb dat ook af en toe.

Met name als ie laag stationair draaid en ik gas geef dan geeft hij af en toe een plof.

Ik hoor het wel.

Evert

• John

hoe laag stationair is dat?als je motor te langzaam loopt heb je dat probleem inderdaad ook,kwestie van toerental ietsje omhoog schroeven….

• Evert

John,

Bedankt voor je reactie.

Het stationair toerental staat idd laag.

Ik zal een proberen hem iets hoger te zetten kijken of dit helpt.

Ik laat je weten wat de uitkomst is.

Evert