Bananenrem

• Jan de Belg

Rij met een Shovelhead 1977 elektra Glide met de bekende bananenrem (lockheed). Als ik geremd heb, blijft de achterrem hangen (en dus remmen). Ik heb de bananenrem al opengedaan, nieuwe piston, nieuwe remblokken, nieuwe vierkante o-ring en nieuwe rubberen stofkap geplaatst, alles uitgekuist, gemonteerd en ontlucht. Het probleem is er na enkele keren terug: als ik rem blijft hij hangen en piept hij. Heb alles al twee keer opengedaan en nagezien, nu weet ik niet meer waar ik moet zoeken.

Heeft iemand enig idee?

Bedankt,

Jan

• Marcel

waarschijnlijk een verstopt retour gaatje in je hoofdrem cilinder

• Jan de Belg

Ok, zal eens proberen mijn remcilinder te reviseren. Misschien ligt de oorzaak daar.

Bedankt,

Jan

• wiebe

mischien versleten glij lager en pas penen

dus de verbinding van je klauw op je schets plaat

kan na jaren uit gesleten zijn ,als je dan remt trekt je klauw scheef en kan vast gaan zitten

heb ik zelf ook gehad ,

ok t kan ook je retour gaatje in je hoofd remcylinder zijn zoals marcel zegt

maar bij mij was t dus uit gesleten pen gat verbinding

daar is een revisie setje voor te koop

heb ik niet gebruikt trouwens ik heb er een jappe voorklauw op gezet

gr wiebe

• Hek

gaatjes in de remcilinder ff uitraggen met zo'n klein tanden ragertje, daarna de leidingen en zo doorspoelen met spiritus. meestal werkt het daarna weer ok. Pas als dat niet werkt zou ik het pas uit elkaar halen. Da's nl meer werk.

Salutti

Hek

• Jan de Belg

Ok, nu weet ik tenminste weer een paar mogelijkheden te proberen.

bedankt,

Jan

• Evert

Jan,

Ik heb deze week hetzelfde gehad met de voorrem.

Ben vandaag bij de dealer geweest en daar was de oplossing een revisie setje in de hoofdrem cilinder en dat werkt nu weer goed.

Groeten,

Evert

• Evert

Jan,

Helaas moet ik terug komen op mijn vorige bericht en loopt mijn voorrem toch nog aan.

Wat mij opvalt is dat als de rem aanloopt en blijft remmen en ik de remklauw een paar keer heen en weer beweeg de rem weer vrij gaat lopen.

Ik las ook het bericht van wiebe dat er mogelijk speling tussen de remklauw en de verbinding met de voorvork poot kan zitten. Dit is bij mij ook het geval. Weet alleen niet wat normale speling is gezien ik geen referentie met een andere motor heb.

Ben jij inmiddels al iets verder???

Gr.

Evert

• Jan de Belg

Evert,

Ik heb mijn bananenrem compleet gereviseerd, ook de mastercilinder, met nieuwe stukken en nieuwe silicone remvloeistof ingedaan. Heb net als jij nog steeds het zelfde probleem, dat hij soms na het remmen even blijft hangen. Gelukkig komt de rem telkens weer los. Ik weet ook niet meer wat ik kan doen. Wat denk jij?

(bij mij is het wel de achterrem)

Groeten,

Jan

• Evert

Jan,

Ik had een afspraak bij de dealer gemaakt en ben vandaag terug geweest en ze hebben de hoofdremcilinder en de remklauw compleet losgehaald.

Zoals ik heb begrepen hebben ze de hoofdrem cilinder vervangen en ook iets in de remklauw. Maar helaas weet ik het niet precies.

Eerlijk gezegd vind ik het ondanks de revisie setjes een preciesie werk en heb het daarom niet zelf gedaan.

Ik ben vandaag het einde van de dag naar huis gereden en tot nu toe werkt het perfect.

gr.

Evert