front master cylinder werking

• Matoe

Op de terugweg van mijn eerste motorweekend van 2008 bleef mijn voorrem hangen… met als gevolg een hoop rook en stank…

nu heb ik de boel helemaal los gehaald en schoon gemaakt… maar heb een vraagje over de werking van de front master cylinder.. dat ding aan mijn stuur…

ik heb ‘m uit elkaar gehaald (volgens het WPH) en weer in elkaar. Om ’m te testen heb ik een beetje remolie ering gedaan en door aan de hendel te trekken dacht ik dat er wel olie uit zou komen (een soortement pompmechanisme toch?)..

nu komt er dus helemaal niks uit… klopt dit?

ook als ik het mechanisme beredeneer aan de hand van de onderdelen snap ik niet 1-2-3 hoe de pomp zou moeten werken…

enig idee hoe ik ‘m zo los kan testen of ’ie werkt?

bedankt,

Matoe

• budha

je moet hem eerst ontluchten ( als je het los hebt gehad)

• Matoe

ik heb de boel nog helemaal los liggen…

• Konijn

Volgens mij loopt de olie in ruststand uit het reservoir voor de plunjer die bij inknijpen van de hendel de olie naar je leiding perst. Misschien zit er te weinig olie in want dan zou de valdruk wel eens te weinig kunnen zijn om de olie naar de plunjer te laten zakken door dat kleine gaatje. Of er zit iets verstopt maar dat lijkt mij sterk want hij remde duidelijk wel. Ik zit dit zomaar te bedenken want misschien werkt het wel heel anders. Succes.

Gr + wortel

• Harleyhenk

Hi Matoe

Kom eens een biertje happen, dan hebben we het wel ff over de remmerij.

Greetzzz,

Henk

• Matoe

ik heb het nogmaals bestudeerd.. maar ik kan het nog steeds niet beredeneren…

ik ga morgen wel even langs Motomechanica… een revisie setje scoren…

hopelijk dat dat de boel oplost…

laat nog wel weten wat het wordt…

Matoe

en Henk.. dat biertje kunnen we sowieso happen.. hehehehehe…

• peetshd

een hoofd remcilinder werkt niet als je hem zomaar los in je handen probeerd .

Ten aller tijde moet je hem ontluchten , dat wil dus zeggen als je hem los in je handen hebt moet je met je duim het gaatje naar je remleiding dicht houden , zodra je remcilinder begind te persen kan je hem met je duim niet meer dicht houden en spuit de remolie tussen duim door .

• Matoe

Peet, bedankt… vanavond meteen proberen… dan weet ik iig of het pomp mechanisme werkt..

maar toch nog even…

als je het hele systeem weer moet vullen.. dan zit er toch lucht in de leiding?

de ontluchting nippel op de remklauw staat open en de pomp moet dus de olie naar beneden pompen.. tot de olie beneden eruit komt…toch?

dus dan heb je ook geen vaccuum… of mis ik iets…

dat werkte dus niet voordat ik alles loshaalde…

misschien nu wel, na het schoonmaken.. dus vanavond proberen…

Matoe

• Big Peter

www.prostreetholland.com/10a/Artikelen%20ProStreet/ontluchten%20van%20remmen.html

• peetshd

ja je zal hem moeten onluchten door je nippel open en dicht te draaien ,

pompen in geknepen houden nippel los , nippel dicht handel los , weer pompen ingknepen houden nippel open en dicht handel los laten , pompen enz enz enz enz enz …………..zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz……..