niet starten heritage '84

  • Paul

    Nu heb ik te maken met het niet starten van een Heritage uit ’89. De startmotor komt wel in maar gaat niet rond, of maar een heel klein beetje (zeg een halve slag). Accu slecht of startmotor kapot? Nu heb ik de startmotor direct op mijn auto-accu aangesloten en gestart, zelfs het toerental van mijn auto zakte onderuit maar motor gaat niet rond. Dus accu goed, toch startmotor defect, trekt teveel stroom?

    Nu las ik over een olieprobleem en vroeg me af of dit startprobleem ook veroorzaakt kan worden door het doorlopen van olie uit de olietank (zodat de dry-sump volloopt waardoor de startmotor de motor niet rondkrijgt), als we de motor aanduwen, begint deze ook uit de (onderste) carterontluchting te druppen

    Motor slaat dan niet aan….

    Wie o wie heeft raad??

  • Marcel

    Accu goed opladen of hoogst waarschijnlijk een nieuwe.

    als je motor accu slecht is dan trekt die de spanning uit je auto accu

    maar wordt starten nog steeds niets

    bakje onder je ontluching tijdens het starten ivm een blob olie die er straks

    uitkomt

    Marcel

    BH

  • Paul

    Marcel,

    Ik heb de startmotor rechtstreeks op de auto accu gehad, zonder tussenkomst van andere electriek, geen resultaat….Kan een volgelopen sump ervoor zorgen dat de motor niet rondgaat??

  • Marcel

    was de motor accu losgekoppeld ?

  • Paul

    yep, autoaccu rechtstreeks op startmotor en direct met startrelais van startmotor gestart, dus startmotor direct bediend.

  • Marcel

    o.k. dat begreep ik, maar zat de accu van de motor nog aangesloten?

    waar had je de massa van de auto accu?

    hoe dik waren de startkabels ?

  • Paul

    Hoi Marcel,

    motoraccu geheel niet aangesloten, massa op electromotor van startmotor, normale startkabels (200 A, geloof ik?) toerental van mijn dieseltje verhoogt naar 2500 toeren, dus genoeg spanning (14,5 volt), spanning zakt wel onder 9 V (is niet van belang, ontsteking is nu niet nodig) maar motor gaat niet rond. Start kabels worden warm dus vermogen wordt gevraagd. Dat merk ik ook aan het toerental van m'n auto want ook dat zakt naar 1600 toeren…

    Maar de vraag specifiek is of ik zoveel olie in m'n sump kan krijgen dat de startmotor de motor niet meer rondkrijgt? (zoiets als een omgekeerde waterslag)

    En dat ie daarom lekt. Aanduwen gaat in z'n derde versnelling maar niet van harte.

    > o.k. dat begreep ik, maar zat de accu van de motor nog

    > aangesloten?

    > waar had je de massa van de auto accu?

    > hoe dik waren de startkabels ?

  • p.rospere

    Probeer eens het afdekplaatje los te maken bij je selonoid en duw de selonoid met een schroevendraaier naar binnen, wat gebeurt er dan?

  • Marcel

    Als je de motor wel door de compressie heen kunt duwen

    ligt het probeem in het strartcircuit