losmaken startmotor softail

• Paul

Ik ben bezig de startmotor te demonteren, alles is los alleen de startmotoras blijft in de bak zitten, moet ik deze met geweld losmaken, of ben ik iets vergeten? Zover ik nu begrijp blijft het starttandwiel in de bak zitten en haal ik de startmotor er alleen met de as stomp af..?

• Hek

Paul,

Zeven topics naar beneden staat dezelfde vraag van Sven (maar hij zet er bij fatboy 98) en das ook gewoon een softtail.

Daar staat ook het antwoord al.

Salutti

Hek

• Paul

Hoi Hek,

Ik zag het, was ook mijn vraag. Moet ik dan die grote deksel losmaken met de aandrijving van blok naar bak erachter?? Heb ik daar een pakking voor nodig en hoe tap je die olie af (heb zelf nog niet gekeken…dus misschien en domme vraag)

• Bas

Olie aftappen, plug ongeveer t.h.v. starter, uiteraard aan onderzijde.

Primairdeksel eraf, starteras losmaken en alle onderdelen goed in de

gaten houden (is net technisch lego) dan kan de starter eraf!

Koop ff een manual, pakking en olie!

• Hek

fabrieksmanual en parts catalog zijn na je motor de beste aankoop die je kan doen. kijk ff hiero voor de goedkoopste manuals http://www.cyclemanuals.com/

Veilig betalen met paypal en binnen een dag of 10 in huis. En de aankoop heb je al ruim terugverdiend als je de eerste onderhoudsbeurt zelf doet ipv bij de authorised stealer.

beste aankoop daarna is een bak moet goed gereedschap.

En probeer op beide niet al te veel te besparen omdat je makkelijk een veelvoud van het berdag voor manuals en gereedschap aan je motor kan verklooien als je zonder gaat lopen prutsen.

Koop wel de orignele harley fabrieks manuals en niet die zooi van Clymer of Heynes, want als je die op de letter gaat volgen maak je meer stuk aan je motor dan frontaal op een vrachtwagen klappen

Salutti

Hek