dempers en aanschaf road king

  • TIjno

    Hallo,

    Wie heeft er ervaringen met een Road King FLHR 98. Ik denk eraan één te kopen. Wie heeft er tips / aandachtspunten / zwakke plekken etc Het is een 1340

    daarnaast wil ik een paar andere dempers monteren. Wie weet waar je deze geschikt of zelfs gebruikt kan kopen?

    bedankt voor jullie hulp alvast!

  • Big Peter

    Een 1340 is een EVO (goed motorblok)

    Is het een carburateur of een injectie ?

    Je kan 'm ook in Duitsland kopen (scheelt veel geld)

    kijk eens op www.mobile.de

    Even keuren bij de RDW en rest BPM betalen en

    binnen 3 dagen kenteken in huis.

    Als je de Road King uit Duitsland haalt

    dan heb je voor hetzelfde geld een jongere twincam 1450cc.

    Succes bij de keuze.

    Gr. Peter

  • Arie

    Je kan beter een late EVO dan een vroege TWINCAM kopen omdat de laatste EVO's het betrouwbaarste zijn.

    De EVO's lopen ook prima op injectie dus is het een persoonlijke voorkeur.

    Op marktplaats worden af en toe wel uitlaat setjes te koop aangeboden.

    Aandachtspunten zijn er eigenlijk niet. Als hij er goed onderhouden en strak uitziet, goed loopt zonder bijgeluiden en lekker stuurt dan is dat het wel zo'n beetje voor jezelf of je moet een aankoopkeuring laten doen HD boer.

    Suc6

  • Big Peter

    Arie,

    Een late EVO beter dan een vroege twincam, daar

    kunnen we het nog wel even over hebben.

    Mijn tourmaat was met zijn late EVO na 30000km

    aan een complete revisie toe omdat een krukas lager

    het begaf en daardoor ook de oliepomp, mijn twincam van 1999 heeft er reeds

    68000 probleemloze kilometers opzitten.

    Zo hoor ik ook veel gemekker over Magneti Marelli injectie

    t.o.v. de Delphi injectie waarbij de laatste veel beter zou zijn.

    De MM-injectie heeft mij nog nooit laten staan.

    Iedereen heeft wel goede en slechte ervaringen, maar om te stellen

    dat een late EVO beter is dan een vroege twincam, dat

    gaat mij persoonlijk veel te ver.

    Een EVO met carburateur is over een paar jaar ook veel

    moeilijker te verkopen dan een EVO of twincam met injectie.

    EVO-blokken zijn prima, maar ik wil mijn twincam

    toch echt niet meer kwijt.

    Gr. Peter

  • D-No

    Ik heb in 2006 een 1998 FLHRCI (RoadKingClassic) gekocht met 24.000 km op de tellen.

    Hij rijdt UITSTEKEND.

    Een 1998 RKC is een der laatste evo's … mijne met injectie.

    Het is toch een feit dat je meer zekerheid hebt op het uitblijven van pannes met een late evo dan met een van de eerste TC's … forum gepalaver genoeg daarover.

    Het probleem van de kapotte krukaslager waarover Arie sprak … is iets waar je op moet letten. Mijn mechanieker krijgt er jaarlijks toch enkele over de vloer waar de naaldlagers het begeven hebben … gevolg de stukjes raken vast in de oliepomp … oliepomp loopt vast … en de rest kan je best raden !

    Laat gewoon bij aanschaf de originele HD naaldlagers vervangen door lagers met dubbel zoveel naalden … en probleem is voorkomen … beter dan genezen.

    De vriend van Arie heeft gewoon pech gehad. Spijtig.

    Voor de rest kijken of er roestvorming is, olielekken aan kleppendeksels, voetpakkingen … allemaal te vervangen maar tegelijk ook kosten natuurlijk.

    Kijk of er witte aanslag is aan de motor … pekelsporen !

    En natuurlijk effe starten … rook bekijken van de uitlaat.

    Een testritje doen … en als het je bevalt … dan ga je je het zeker niet beklagen !!!

    Succes met de aankoop.

  • tiJNO

    bedankt voor jullie reacties,

    Hoe let ik op een krukaslager en wat bedoel je met de rook van de uitlaat. Blauw is olieverbruik?

    Het is overigens een carb. uitvoering

  • TIjno

    Hey Peter,

    Het is een carb.Big Peter schreef:

    >

    > Een 1340 is een EVO (goed motorblok)

    >

    > Is het een carburateur of een injectie ?

    >

    > Je kan 'm ook in Duitsland kopen (scheelt veel geld)

    > kijk eens op www.mobile.de

    > Even keuren bij de RDW en rest BPM betalen en

    > binnen 3 dagen kenteken in huis.

    > Als je de Road King uit Duitsland haalt

    > dan heb je voor hetzelfde geld een jongere twincam 1450cc.

    >

    > Succes bij de keuze.

    >

    > Gr. Peter

  • John

    moet je ook ff vertellen wat je hebt laten doen en wat dat kostte…..

  • Marcel

    ik denk dat je het naaldlager van de nokkenas bedoelt

    wel juiste info geven

    Marcel

    BH

  • Big Peter

    Marcel,

    Ik weet het verschil tussen een krukaslager

    en een nokaslager.

    Bij de motor van mijn maat was het toch echt het

    krukaslager, de brokken waren tussen zuiger en

    zuigerwand van de achterste cylinder terecht gekomen

    en hebben alles uitgewoond.

    Dus nieuwe cylinders, honen en overmaat zuigers

    big end, nieuwe oliepomp etc. etc.

    Hoe bedoel je “wel de juiste informatie geven” ?

    Ik sleutel meer uren aan Harley's dan dat ik

    bij mijn baas doorbreng, dus ik weet wel een

    beetje waar het over gaat.

    Gr. Peter