luchtvochtigheid

• p.rospere

Vraagje, speelt luchtvochtigheid een rol bij het lopen van de motor, niet zo zeer rijden maar stationair draaien. Mijn motor liep perfect, was volgens mij goed afgesteld maar ik heb hem afgesteld toen er een luchtvochtigheid was van ongeveer 95% (tja nadeel van in de tropen wonen) en de temp was rond 26, nu is de zon al een paar dagen door gebroken en blauwe hemel temp 35 en de lucht vochtigheid is ongeveer 40%. Maar mijn motor loopt heel anders (minder prettig petst af en toe als hij een tijdje stationair heefd gedraaid) dan toen ik hem heb afgesteld, en de bougi's zijn een stuk lichter geworden. Heeft luchtvochtigheid een invloed op de verbranding???

• Hek

In onderstaand geval denk ik haast wel zeker, maar onder “gewone” omstandigheden zou ik het niet weten ;-)

Salutti

Hek

• MissTaken

Haha!

Da's wel errug nat hek!

Maar goed!

Ja, volgens mij wel;

Bij een relatief hogere luchtvochtigheid zitten er meer watermoleculen en minder zuurstofmoleculen in de ons omringende lucht.

Minder zuurstof = minder kans op optimale verbranding.

Anders:

het zou me niet verbazen, ofschoon onze techneut-prikkers hier veel beter antwoord op kunnen geven.

Je zit wel lekker daar overigens:

Bij jou dondert er af en toe een kokosnoot uit een boom en gooien de weergoden in 1x een stevige emmer water leeg.

Hier heet het ‘lente’ te zijn en dondert er bij voortduring hagel, sneeuw en regen uit de lucht.

Het ophalen van onze motoren uit de winterstalling konden MrTaken en ik al uitstellen en van rijden is er met die @$##%&-pekel geen sprake.

Je zou 'der bijna chagrijnig van worden! Grrrmbl! :-(

Greetz Miss.

• Saks

voortdurend sneeuw en hagel?? Volgens mij alleen afgelopen weekend en toen heb ik gewoon gekampeerd. Ik heb dit jaar al heel wat mooie km's gereden (ook een paar mindere hoor)

• klaas

hoi

nu zomers na een hele hete dag als t heiig wordt loopt een verbrandingsmotor t best

dus weersomstandigheden zoals hoge luchtvochtigheid warmte etc heeft zeer zeker invloed

denk dat t hier in t lage land nogwel mee valt maar denk dat je probleem groter zou zijn als er ook nog hoogte verschil bij zit

mvg klaas

• MissTaken

Saks schreef:

>

> voortdurend sneeuw en hagel?? Volgens mij alleen afgelopen

> weekend en toen heb ik gewoon gekampeerd.

G

E

K

A

M

P

E

E

R

D

?

?

?

-> Lig jij naast een ijsbeer te pitten of sow???? Brrrrrr!!!

mvg MissOntheRocks

• p.rospere

Ja miss taken het is niet eerlijk verdeeld hier schijnt de zon zo hard dat ik van ellende een helm opgezet heb, niet te rijden zonder, de zon brandt gaten in mijn kale kop, trouwens heb zelfs lange broek en schoenen aangetrokken, mijn wreven van mijn voeten en schenen waren knalrood!!! Zie je wel elk voordeel heb zijn nadeel!!!

• hharbers

lijkt met toch wel verstandig die schoenen en lange broek.

Mijn vrouwtje is afelopenjaar onderuit gegaan in thailand met een klein brommertje en die littekens zien er al niet al te mooi uit!

Moet je trouwens zelf weten hoor, maar bloed op je fiets is zo jammer….. ;-)

henky

• Herrie

Ik lag ook in mijn tentje….alleen een goede 300 km noordelijker.

Was best te doen hoor.

• Saks

is net pekel, wordt-ie alleen maar rauwer en mooier van