Tunen?

  • Paul

    Hey allemaal,

    Ben nieuw in de HD wereld,ben al wel een paar maanden aan het lurken hier,maar toch besloten om eens wat te posten.

    Heeft iemand een goed adres om m'n motor te laten tunen,heb het idee dat er meer inzit dan wat ik nu heb.Het liefst omgeving rotterdam,maar is het verder ook niet zo'n probleem,heb ik in ieder geval een leuke rit voor de boeg.

    Heb sinds eind Januari eindelijk m'n motor (Zelfbouw Sportster 883)(voorzien van een 1200cc conversie kit, geen idee wat 't inhoud,maar het staat in het taxatie raport),nog niet heel veel mee gereden ivm. met moeilijkheden tank (was lek ?!)

    Ook zou ik graag een iets meer vette Harley sound verkrijgen,kan ik zelf iets doen met m'n uitlaat of zeggen jullie…. laten doen?

    Op verzoek kan ik een foto plaatsen (denk ik :o) )

    Alvast onwijs bedankt voor evt. reacties

    Cheers

    Paul

  • Charley

    Niet in de buurt, wel een van de beste Vosselman in Elburg.

    http://www.vosselman.nl/

    Suc6,

    Mzzl, Charley

  • John

    welkom in de wondere wereld van HD….

    waarschijnlijk heb je al gezien dat we hier enkele mensen hebben die een eigen zaak hebben (of bij een zaak werken) o.a. Peet's HD service en Bike Hospital.Meer info vind je in de lijst met unauthorised dealers.

    Een 1200 conversie kit betekent dat je motor origineel 883CC was en is omgebouwd naar 1200CC.

    Nou kan dat op vele manieren zijn gebeurd,maar dat je met die ombouw wat meer vermogen hebt gekregen is zeker.

    Vraag is dan wat er verder nog is gebeurd met je blok,bijv. een “hetere” nokkenas,geflowde koppen,grotere kleppen,andere ontsteking,aangepaste of andere carburateur,luchtfilter,uitlaten noem maar op……

    Dat zijn dus ook meteen de mogelijkheden om meer uit je Sporty te halen.

    Nou zijn Sportsters licht,wendbaar en hebben toch een prettig vermogen (zeker de 1200 versies) dus waarom wil je hem precies laten tunen?Heb je t idee dat ie niet lekker loopt?Mis je vermogen?Gaat het om topsnelheid of koppelvermogen?

    Je uitlaten….je zegt al dat je motor een zelfbouw is,dus zullen er wel aftermarket uitlaten op zitten,alleen welke?En wat wil je graag horen?

    Kortom,orienteer je goed en zet voor jezelf op een rijtje wat je wilt…..

  • John

    oh ja,uit ervaring weet ik dat Twin Performance in Ommen erg goed is met t tunen van Sportsters…..

  • Marcel

    Wij zitten redelijk in de buurt van R´dam (waddinxveen)

    We zijn technisch ingesteld en doen redelijk veel met sportster en Buell.

    Marcel

    BH

  • Paul

    Slik,een hoop info.

    hahaha, alvast bedankt John.

    Hij rijdt wel lekker,maar hij ploft/knalt(?) zo af en toe, en ik heb steeds het gevoel,dat ie bijna afslaat.Geen idee of dat onder de noemer tunen valt of gewoon een kwestie van afstelen?(heb dit wel doorgegeven aan de HD dealer,maar niet het idee dat ze er wat mee gedaan hebben)

    Ik zal effe een foto plaatsen,geen idee of jullie daar wat aan heben.

    Hij is gebouwd bij L&L choppers.

    Zal zeker nog even verder neuzen.

    Nogmaals bedankt.

  • Paul

    mmmm, foto gaat niet erg zie ik.

    Als jullie erg benieuwd zijn hij staat op de site van L&L choppers (photofinish) onder Sporty Black.(aka Willem's Sporster)

    Zie link (hoop dat dit werkt ;) )

    http://www.l-l-choppers.com/Project%20willem%20sportster.htm

  • Marcel

    Hallo Paul,

    ploffen/knallen is over het algemeen het gevolg van een verkeerde afstelling.

    Marcel

    BH

  • Paul

    Marcel schreef:

    >

    > Hallo Paul,

    > ploffen/knallen is over het algemeen het gevolg van een

    > verkeerde afstelling.

    >

    > Marcel

    > BH

    Dacht ik al en had het ook aan ze doorgegeven,maar niets aan gedaan dus.

    Jammer hoor. 1 van de redenen dat ik een goed adres zoek!!

    Bedankt i.i.g. Marcel.

  • John

    heb jij hem daar laten bouwen?

    dan is het wel heeeeel slechte service,trouwens,ook als dat niet zo is dan nog vind ik dat ze er naar moeten kijken….

    moet toch een peuleschil voor ze zijn….