van 21 naar 18 inch wiel

• marco

hallo prikkers ik heb mijn op mijn softail evo uit 99 pas 6 graden balhoofdplaten opgezet en hij rijd nog prima. maar nu wil ik van een 21 inch voorwiel naar een 18 inch.

heeft iemand ervaring hiermee ivm rijgedrag??

en past voor de rest dan de remschijf enz nog gewoon??

graag tot hoors ..groeten

• John

remschijf moet geen probleem zijn,de remklauw is echter een ander verhaal.Het is nl. niet zozeer de diameter van het wiel alswel de breedte die problemen kan veroorzaken.Het is dus zaak om te weten wat de naafbreedte is om uit te vogelen of je remklauw(en) op hun plek kunnen blijven zitten of moeten verhuizen.Verder zit je nog met je voorspatbord natuurlijk.Oh ja,met 6 graden platen en een kleiner voorwiel zal de achterkant ondertussen ook wat omlaag moeten wat weer gevolgen kan hebben voor de grondspeling.Kortom,meten is weten……

• Indobiker

Op onze website hebben we een Techtip sectie met daarin tips en trucs tevens staat daarop staat een link naar een amerikaanse site.

Op die site kan je de door jou gebruikte gegevens invullen in een progammatje.

Dit progammatje kan je gebruiken als richtlijn bij het ontwerpen van je frame/vork combinatie zodat je van tevoren weet of je fiets stuurt of niet.

www.gilabrothers.com