v.p.c.

• arnes

ik heb een v.p.c. achter mijn derby cover zitten.Daar ben ik overigens heel erg blij mee totdat ik mijn derby deksel verving voor eentje met een schedel er op nu hoor ik een tikkent geluid waar ik mij best wel druk om maak er zat ook een ander soort pakking bij een dichte ronde schijf waar ik overigens het middelste rondje zo groot als mijn v.p.c heb uit geknipt.Nu heb ik het vermoeden dat de nieuwe derby cover minder ruimte heeft dan de vorige.nu is mijn vraag kan dit kwaad? alvast bedankt voor de reacties.

• John

en wat voor tikkend geluid is dat dan? bij het bedienen van je koppeling of een constant tikkend geluid?

zaten er nieuwe boutjes bij de cover?die zouden net ff te lang kunnen zijn…..

• PeetsHD

Er staat bij vosselman ook beschreven dat je op de vrijloop moet letten als je een aftermarket derby cover monteerd .

Verder is het een goed product en ik heb er meerdere geplaatst .

LET OP ! een tikkend geluid aan die kant na het vervangen van de derby cover kan alleen problemen met zich mee brengen. als er 1 van de gewichten afbreekt heb je elende .

Zo dus even kijken waar de beschadiging zit op je nieuwe derby cover en gewoon weg frezen tot er niks meer aanloopt .

vr groet peet

• gv

Arnes,

Kijk even op www.vosselman.nl

Dan ‘VPC’ en dan ‘Installation’ en dan twincam koppeling selecteren.

Zoals je kunt zien zijn er deksels die niet voldoende diep zijn.

De ‘skull’ deksel heeft een 1/4" spacer nodig.

De centrifugaal gewichten raken nu de deksel. Ze zullen niet snel afbreken, maar slijten langzaam af samen met je deksel. Niet goed dus. Even aanpassen!

Succes!

• arnes

Hoe kom ik aan die spacer? heeft iemand een produktnummer toevallig want ik kan het nergens vinden.

• arnes

okee okee ik heb hem al gevonden ik was iets te voorbarig had eerst zelf moeten zoeken bedankt mannen.