Hete bedrading Sportster

• John E

Per toeval kwam ik er achter dat de bedrading onder mijn buddyseat bloed heet wordt. Het smelt bijna zo te ruiken, op het moment dat ik mijn contact aan zet.

Ik ben handig maar van electra heb ik geen kaas gegeten. Wie heeft tips waar ik het kan zoeken,…?? Of wie heeft een goed adres in Noord-Holland waar ik mijn Sportster heen kan brengen.

John E

• Big Peter

Kijk even of je massakabel goed kontakt maakt

met het frame, en of de kabel dik genoeg is.

Gr. Peter

• John E

Oke Peter zal het even checken.

Thanks voor de tip zover.

• John E

Kabel zit goed vast, en is dik genoeg, wordt een probleem, waarom wordt het spul zo heet,……??

• Jos V.

Bedrading kan alleen maar heet worden als er een hoge stroom vloeit.

Je hebt kortsluiting, m.a.w. ergens liggen er stroomvoerende kabels aan massa of tegen elkaar aan te schuren.

• John E

ja maar hoe ga ik dat vinden,….. zie niets dat niet klopt??

• John

is er iets veranderd aan je motor?misschien ander zadel gemonteerd?wat t adres betreft kun je naar L&L of WestCoast……

• John E

Ja ik heb een ander zadel en spatbord en achterlicht gemonteerd, maar dat is het probleem niet. Ik kwam er juist achter dat mijn zadel van de fiets af was, zo te zien aan de bedrading was het al voor die tijd. Als ik mijn nieuwe achterlicht los koppel blijft het probleem hetzelfde. Bedrading wordt zo heet dat je het niet eens meer kan vast pakken. Zie nergens stukken kabel zonder islatie, massa kabels zijn oke, begrijp er werkelijk niets van. Kunnen ze zoiets doormeten,…?? Dit is zo geen zoeken natuurlijk.

Ik denk dat ik de fiets maar moet laten ophalen door een motorzaak, dit is geen zoeken. Alles werkt wel, lampen, strartmotor, ………..

John E

• John E

Debedrading is volgens mij een beetje door een knutselsmurf gedaan, zie er rommelig uit allemaal.

Er zit weinig origineel meer aan deze sportster, vandaar dat deels van de bedrading geen nut meer heeft. Aan de kant van de accu zit een plaatje dat met 3 sterschroeven vast zit. Hier achter zit een kastje waar een stekker aan zit.

Deze is ook niet aangesloten,…. weet iemand wat dit voor kastje is??

Dit is los gekoppelt, wellicht heeft dit geen nut meer maar ben beniewt waar dit voor is??

John E.

• john l

de draad die warm word zal toch wel een kleurcode hebben dan weet je volgens het schema waar je moet zoeken