certificaat van overeenstemming

• ton ten

Hallo collega's

Wie kan mij helpen,

Ik heb een nieuwe FLHRC in de usa gekocht, aangepast aan de EU normen en wil deze invoeren in de benelux, echter ontbreekt mij natuurlijk de CVO. Bij navraag bij HD Benelux kan dit middels een kleine inspectie alleen verzorgd worden tot motoren tot 2004.Echter voor nieuwe motor gaat dit niet. Volgens info zou ik dus een individuele keuring bij een keuringsstation moeten doen, hetgeen ± 600,00 Euro kost.

Klopt dit, dit type HD is een precies dezelfde als waar in NL een typegoedkeuring voor is.

Moet echter desondanks een specifieke indi. keuring gedaan worden of zijn er andere oplossingen?

• John

om een nederlands kenteken te krijgen moet je altijd een keuring laten doen bij de dichtstbijzijnde RDW vestiging…..

oh,en natuurlijk BPM betalen….

• Jos V.

en natuurlijk een CVO.

Dit is gedaan om de grijze import in te dammen.

De importeur zou dit voor je kunnen regelen maar of die meewerken????

Informeer even bij het RDW.

• Eric

Begint je Frame nr. met een 5 dan is er EU type goedkeur.Met alle andere nummers na 1998 moet je langs de IKS in Lelystad of via de zgn U bocht via Duitsland. Hoe dan ook een dure en tijdrovende aangelegenheid.

• Hek

De eerste 3 cijfers van de VIN zijn de WMI (World Manufacturer Identifier) de ISO standaard voor het herkennen van een fagrikant (ISO 3780). Positie 1 is de regio (wereld deel van herkomst) positie 2 en 3 over het algemeen land en merk.

Complete uitleg kan je hiero VINden http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_identification_number

Maar volgens mij zegt de herkomst (dus de eerste nummers) niets over het feit dat iets wl of niet is toegelaten in Europa maar alleen waar het vandaan komt

Salutti

Hek

• Harry

Zit met dezelfde vraag. Heb een softtail ingevoerd vanuit usa. bouwjaar 98. Hoe kom ik erachter of hier een typegoedkeur op zit. In het frame nr. komt geen 5 voor. En wie kan mij vertellen hoe die U bocht werkt?

• Hek

Je loopt zomaar het risico dat ze het hier weten

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/motor/invoeren

Satlutti

Hek

• C

Aanbieden ter keuring bij de TUV in duitsland, met die papieren kun je bij de rdw

terecht….