Passing lights

• Iron

ik heb vandaag op mijn fat boy Passing lights geplaatst. Op zich geen ingewikkelde klus, het staat goed beschreven in de handleiding. Nu heb ik ze getest en wat blijkt, de passing lights branden, afhankelijk van stand tuimelschakelaar, alleen bij normaal dimlicht. Wanneer ik groot licht aanzet, gaan ze uit.

Hoort dit zo te werken?

Vindt het wel jammer, juist bij groot licht komen deze lampen tot hun recht.

Greetz Iron

• E-mile

Ja, dat hoort zo.

Ik vind ook dat ze zo het best tot hun recht komen. Je rijdt toch bijna alleen met dimlicht. Ongeveer 10% van de mij tegemoet komende auto's seinen mij met hun grootlicht. Dat betekent dus dat ik goed opval.

Emile

• Saks

als die andere 90% die niet seint je ook maar ziet….

• Marcje

Dat is leuk dat je opvalt maar het is niet de ideale oplossing. Heb ooit gelezen (volgens mij in Promotor) dat als je een motor (of auto) aan ziet komen met een enorme lichtbundel je de snelheid niet goed kunt inschatten. Bij een motor met maar een lichtbundel zou dat erger zijn als bij een auto. Het is leuk dat je ze zien aankomen want je lichtbundel valt wel op. Maar als ze vervolgens toch de weg oversteken omdat ze je snelheid verkeerd inschatten zit je nog met de problemen.

Marcje

• E-mile

Ik denk dat ik voortaan maar thuis blijf…..

• stefan

thuis onder de lamp een goed boek lezen.

groetjes en mzzl.