ombouw injectie naar carb

  • fatbob1600

    Wie heeft er ervaring met ombouw van injectie naar carb ?

    Wat zijn de benodigde onderdelen en wat zijn ongeveer de kosten ?

    Gr Ron

  • PeetsHD

    ik heb er verschilende gedaan en het is geen probleem maar wat is er mis met je injectie ?

  • Jan

    Er zijn wel wat aanpassingen nodig Maar het is goed te doen. Denk maar eens dat injectie motor geen benzine kraan heeft en in de tank zit het brandstofpompje dat je niet meer nodig hebt stukje software kan er tussen uit. maar goet te doen wil je het zelf doen ?

  • Charley

    Hoi Peet,

    Wat waren de redene, van de Bikers waarvan jij de fietsen heb omgebouwd, van injectie > naar Carburateur, even uit nieuwschierigheid.

    Misschien het tunnen en afstellen van een Carb. lekker eenvoudig en goedkoper dan bij een injecte systeem, of … ?

    ik hoor 't graag.

    Mzzl, Charley

  • PeetsHD

    De redenen van de vorige ombouw was ivm een van de eerste injectieswaren niet 1 van de besten , later is het stukken verbeterd .

    Voor een doe het zelfer is het niet meer te doen een injectie afstellen en een carb blijft hekan je altijd nog een beetje aan kloten .

    Het afstellen van een injectie is geen probleem en als alles naar behoren werkt blijft dat goed lopen .

  • Big Peter

    Fatbob, het klopt wat Peet zegt.

    De Delphi injectie is beter dan de Magneti Marelli

    die ik zelf ook heb, maar ook met de MM injectie

    heb ik nooit problemen gehad.

    Waarom wil je terug naar een carb ?

    Volgens mij kan je een carb nooit zo nauwkeurig

    afstellen als een injectie (over alle toerentallen)

    en ook geen gedoe met benzinekraan en choke.

    Ik heb er zelf een Powercommander opgezet

    en dat werkt uitstekend.

    Gr. Peter

  • fatbob1600

    hoi,

    de reden is dat ik er moeite mee heb dat ik beperkt word in mijn keuze wat uitlaten, luchtfilterhuizen enz betreft.

    Ook wil ik een lager stationair toerental.

    tevens vind ik de totale kosten behoorlijk hoog!

    Hoe zijn de ervaringen met de powercommander dan, genoeg mappings?

    Iedereen vast bedankt voor hun reaktie.

    Gr Ron

  • PeetsHD

    Welke kosten zijn te hoog ? en je kan met afstelling van je injectie alle kanten op , ook het toerental verlagen .

    Denk er wel om lager als 950 tpm kan problemen veroorzaken .

  • fatbob1600

    De kosten voor het “herprogrammeren” van de originele ecu "(waarna je na elke wijziging van uitlaat of luchtfilter weer kosten moet maken)

    Ook zijn de uitlaten voor 2008 modelen duurder dan “gewone”uitlaten.

    Om een oordeel te kunnen vellen moet ik dus ook te weten komen wat de ombouwkosten zijn.

    Gr Ron

  • Marcel

    met een nieuwe carb en ontsteking en veranderingen in je draadboom

    ben je duurder uit dan je Injectie goed te laten afstellen.

    2008 uitlaten zijn hetzelfde als die van 2007 voor de meeste types

    dus waarom denk je dat de 2008 types duurder zouden zijn ?

    Marcel

    BH