wie weet

• p.rospere

Boven op mijn cv carb zit een aansluiting waar het slangetje op aangsloten zit dat naar via de voes naar de benzine kraan loopt, wie weet of deze aansluiting geschoefd zit in de carb of zit hij erin geperst????

Heb nu sinds gister een pingel benzine kraan zonder vacuum, ik heb veel zitten klooien met pakkingen en sproeiers omdat ik af en toe een pets in de luchtfilter had, nu geen probleem meer, ben heel happy!!!

Heb nu de aansluiting effe dichtgemaakt met een slangetje met een boutje erin maar als ik de aansluiting eruit kan halen draai ik er een boutje in en dan weet ik zeker dat hij helemaal dicht zit.

De groeten

• daan

volgens mij is mijn voes ook niet helemaal goed meer .

heb ook vaak hetzelfde probleem met pets etc .

kan ik de voes zomaar loskoppelen en afdichten of is het zo , hij zit er niet voor niks ? heeft afkoppelen bv invloed op onstekingstijdstip ivm vacuum ?

p.rospere schreef:

>

> Boven op mijn cv carb zit een aansluiting waar het slangetje

> op aangsloten zit dat naar via de voes naar de benzine kraan

> loopt, wie weet of deze aansluiting geschoefd zit in de carb

> of zit hij erin geperst????

> Heb nu sinds gister een pingel benzine kraan zonder vacuum,

> ik heb veel zitten klooien met pakkingen en sproeiers omdat

> ik af en toe een pets in de luchtfilter had, nu geen probleem

> meer, ben heel happy!!!

> Heb nu de aansluiting effe dichtgemaakt met een slangetje met

> een boutje erin maar als ik de aansluiting eruit kan halen

> draai ik er een boutje in en dan weet ik zeker dat hij

> helemaal dicht zit.

> De groeten

• p.rospere

Hoi daan, ik heb mijn voes niet eruit gegooid omdat hij petste, maar omdat hij bleef na eilen, na een gouden tip van peet, effe de min van de voes loskoppelen, en kijken hoe hij dan loopt, hij liep meteen anders en het na eilen was voorbij!!

Om antwoord op jou vraag te geven de voes zit er niet voor niets, alleen ik heb een tijdje rond gereden met de voes losgekoppeld en eerlijk gezegd heb ik geen verschil gemerkt. Toch ben ik overgegaan op puntjes ontsteking.

Petsen is “meestal” valse lucht of verkeerde sproeiers( te weinig benzine)

Ik begeef mij nu op glad ijs want ik kan mijn redenering niet onderbouwen, maar ik geloof dat mijn motor petste omdat de aanvoer van benzine niet genoeg was, heel raar hij petste als hij een tijdje stationair draaide of als ik langzaam door een stad sukkelde en dan wilde optrekken petste hij. Dus ik denk in mijn geval dat te weinig benzine in de vlotterkamer had tijdens lage toeren, ivm vacuum. Nogmaals het is maar een redenering van mijn kant uit, maar zinds ik die high flow pingel benzine kraan heb heb ik geen pets meer gehad.

• HDforever

wat versta je onder petsen terugslag door de carbarateur of knallen? Petsen kan ook aan je uitlaat liggen!

• Jos V.

Petsen uit je carburateur duid op een te arm mengsel oftewel een te kleine slow jet.

Of je inlaatspruitstuk lekt.