Ik begrijp niet hoe je kunt stellen dat de mogelijkheden van de standaard ecm juist zeer beperkt zijn.
Power Commander: brandstof en timing aanpassing en max toerental dmv extra rev extend optie. Daarnaast maakt powercommander gebruik van de standaard ecm signalen.
Daarnaast werkt powercommander niet zoals je vermeldt met software om de 02 sensoren uit te schakelen maar met lambda eliminatoren.
Standaard ECM aanpassen:
- brandstof aanpassing voor- en achterste cilinder onafhankelijk
- timing aanpassing voor- en achterste cilinder onafhankelijk
- aanpassing AFR tabel
- brandstof toevoer aanpassing op het moment dat de start knop wordt ingedrukt
- verlagen stationair toerental
- openingsstand IAC
- acceleratie pomp instelling
- brandstof tijdens afremmen op de motor
- aan- of uitschakelen closed loop of gedeeltelijk aan/uitschakelen.
- verarmen of verrijken van het closed loop gebied
- brandstof verrijking koude- en warme start
- aan- uitschakelen knock sensor
- maximum toerental aanpassing
- aanpassen cilinderinhoud en brandstof injector grootte
- aan- uitschakelen luchtfilterklep
- aan- uitschakelen uitlaatklep
- aan- uitschakelen van de automatische decompressiekleppen
Daarnaast zijn met de desbetreffende software de motorparameters en sensoren realtime zichtbaar wat tunen beter en veiliger maakt.