bedrading

  • Ad

    Vraagje: autotype- contact geplaatst. nu blijkt dat olie- en neutraallampje alleen werken bij “starten”.

    Enig idee welke dra(a)d(en) ik om moet leggen om deze lampjes weer in accesoiresstand te laten branden?

    Thanx, Ad

  • peetsHD

    ik zou niet weten wat voor slot je hebt maar het lijkt me dat er dus 3 draden opzitten 1 draad komt dus van de accu en 1 draad vanaf het slot naar je start relay en de derde draad gaat naar je bobine voeding enz enz ……..daar moeten ze dus bij .Als je dan doorstart krijgt het start relay voeding zodra je hem los laat blijft ie de rest van het systeem voeden en de sleutel terug draaien is uit .

    Het lampje moet dus op het andere pootje samen met je olie druk .

  • Ad

    Heb dat contactslot uit de catalogus van MCS, maar ga ff jouw voorstel proberen.

    Op het oude (originele) contact had je natuurlijk 3 vaste standen (uit, aan, licht aan) en op deze nieuwe alleen maar uit, aan en starten (en dan weer terug naar aan).

  • peetsHD

    yep ..en net zo simpel aleen een extra schakelaar voor licht is een optie want starten met licht heb geen voordelen .

    groeten peet

  • Ad

    Gisteravond ff lopen klooien: opgelost!

    Thanx Peet!

    Ad

  • john

    kan iemand mij helpen aan een schematiche tekening van de bedrading van een sportster ironhead .

    het is voor een oltimer race motor dus zonder verlichting en geen knipperlichten en toeter.

    dus alleen van het hooft stroom gedeelte , van accu startmotor onsteking en naar dynomo enz.

    alvast bedankt

  • Bugeater

    Zoek hier maar eens tussen:

    http://www.smokeriders.com/diagrams/index.php?list=Harley_Davidson/Twins

    http://www.harleyhog.co.uk/wiringvarious.htm

    http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=fr&u=http://www.planete-biker.com/wiring_diagrams_01.php&prev=/search%3Fq%3DHarley%2Bwiring%2Bdiagrams%26hl%3Den%26lr%3D%26sa%3DG

    Maar het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer: