op zoek naar uitlaten

  • geert

    hallo bikers,

    k'heb onlangs ne nieuwen cvo raodking gekocht en de keuze van uitlaten mag ik zelf kiezen.Nu,…. zou iemand me daarmee kunnen helpen kiezen of eventueel enkele web-sides kunnen door mailen.het moet niet echt een oorverdovend lawaai geven.Ik rij nu met een heritage van 2001 met scriming eagle 2,ook nie slecht maar word niet meer verkocht.k'had zelf gedacht aan super traps.ik heb tijd tot feb 2008. alvast bedankt en see you on superrally in denmark

  • Luuk

    Super trapp is niet verkeerd maar er zijn legio merken uitlaten die je eronder zou kunnen zetten…ik zelf vind Vance & hines het einde,ik heb de long shots …maar het is natuurlijk persoonlijke smaak.

    http://www.vanceandhines.com/

  • gv

    Wat ga je nog meer met de motor doen? Andere nokkenassen?

    Als je relatief standaard blijft gaat mijn voorkeur uit naar de SuperTrapp Internal Slipon dempers. Dempen het blikkerige lawaai en geven een mooi dof geluid.

    Ten tweede is het geluidsniveau enigszins te regelen door het aantal plaatjes en/of het wel of niet plaatjes van een open end cap.

    En vergeet de injectie niet te laten aanpassen. Daar knappen de 1800 CVO's HEEEEEEL erg van op. Er is een giga vermogenswinst te behalen!

  • geert

    wat betreft het aanpassen aan de motor hebben ze me het volgende gezegd bij de aankoop,1) plaatsen van openluchtfilter, 2 plaatsen van een stage 1(wat dat ook mag zijn?) en ne race tiuner op geplaatst .ik zal dit dan wel ook nog eens navragen wat betreft het aanpassen van de injectie.Wat betreft de uitleg bij de verdelers hier in belgie over het navragen wat er allemaal zou moeten aan gebeuren voor de volle pk's te kunnen benutten verschild van verdeler tot verdeler.

    alvast bedankt voor de tip.

    groet ,

    geert

  • geert

    http://tailgunnerexhaust.com/photos.php

    ken je deze al

  • gv

    Geert,

    Stage 1 is een benaming voor : luchtfilter - uitlaat(systeem) - aanpassing injectie/carburateur.

    Je moet voor jezelf uitmaken wat je wilt.

    De 1800's leveren na een goede tuning op de vermogensbank een mooie vlakke trekkracht kromme.

    Wat betreft pk's valt het gewoon simpelweg tegen. Een 1585cc met de juiste nokkenas en een goed 2in1 uitlaatsysteem levert net zo veel pk's, maar blijft achter wat betreft trekkracht.

    Het is maar wat je wilt. De CVO's na tuning zijn goede toerbuffels standaard uitgerust met veel accessoires.

  • gv

    Even voor de techneuten.

    Pk's en trekkracht zijn afhankelijk van elkaar. Heb je op een bepaald toerental meer pk's dan heb je dus automatisch ook meer trekkracht.

    Formule:

    PK = (trekkracht in ft lb x toerental) delen door (5252)

    In mijn reactie bedoel ik dan ook dat een CVO niet uitblinkt in TOP pk's, maar wel lekker trekkracht levert op lage toerentallen. Is dus vooral gericht op de lagere en midden toerentallen.

  • bow1340

    Volgens mij zoekt de man alleen maar een paar uitlaten,Bassani of Rhinehart zijn ook goede pijpen met niet te veel lawaai.

  • gv

    Ik reageerde op de volgende zin:

    “Wat betreft de uitleg bij de verdelers hier in belgie over het navragen wat er allemaal zou moeten aan gebeuren voor de volle pk's te kunnen benutten verschild van verdeler tot verdeler.”

    Er zijn personen die het voldoende vinden om alleen een stage 1 te doen.

    Maar er zijn er ook bij die nog verder willen gaan. Mocht je het in stappen willen doen, moet je dus vooraf gaan bepalen wat je wilt zodat je bij een stage 1 geen uitlaten gaat aanschaffen die bij een latere performance upgrade weer vervangen moeten worden omdat ze niet in staat zijn het vermogen te leveren. De zogenaamde ‘mis-match’ van onderdelen.

  • Charley

    Hoi Geert,

    gv's opmerking over het goed afstellen, na het plaatsen van of andere uitlaten, of 'n ander luchtfilter, zijn niet zo maar uit de lucht gegrepen.

    Na deze wijzigingen aan je fiets, moet je er ernstig over na gaan denken om je injectie in jou geval, te gaan aanpassen zodat het één op 't ander wordt afgesteld.

    'n vast loper zit niemand op te wachten, Jaa, 'k hoor al weer een hoop comentaar komen, dit is geen flauwekul.

    De nieuwe H-D's zijn zeer broert afgesteld, door al die miliu eisen, dat ze voor geen meter lopen, 'n gemiddelde bromfiets leverd meer vermogen.

    Na het opnieuw afstemmen zelfs zonder aangepaste onderdelen, loop de fiets stukken beter van en zelfs dan al met meer pk op 't achterwiel.bv. bij ( www.vosselman.nl )

    Er is al veel geschreven over dit onderwerp op 't Forum, maar je blijft hier nog steeds verbaasde reacties over krijgen. !?!

    Ik zou zeggen Geert, als je een CVO kunt aanschaffen, doe je zelf ‘n lol en gooi er nog ’n paar peurotjes tegenaan, kom je ook nog eens lekker van z'n plek af en rijdt ie ook nog eens een stukkie zuiniger.

    Doe er je voordeel mee,

    Charley