Beste HD rijders.
Ben nieuw op dit forum en heb geen HD maar nu is de tijd dat ik er eindelijk na lang sparen een kan kopen en kan mijn droom waarheid worden.
Ik volg dit forum al enige tijd en de een gaat helemaal voor de shovel de ander voor een dyna, EVO of Twin Cam,
Ik heb helemaal geen verstand van techniek dus voor mij vallen de echte oudere modellen af en blijven voor mij over motor met een EVO blok of Twin Cam al dan niet met caburateur of injectie. Ik zit eigenlijk te denken aan modellen tussen de jaren ´96 -´02.
Ik zit echter met een paar essentieele vragen:
Wat zijn de plussen en minnen van de EVO en de Twin CAM?
Gaat carburatie er helemaal uit? Wat voor gevolgen heeft dat voor de toekomst (gezien onderhoud bijvoorbeeld).
Zou wel graag in de toekomst e.e.a. aan de motor willen veranderen…..
Ik lees ook dat er problemen (kunnen) ontstaan bij de Twin CAM met de CAM tensions?? Voor welke modellen uit welke jaren geldt dat?? Is dat een kwestie van slecht onderhoud of een algemeen bekend voorkomend euvel dat IEDEREEN tgen gaat komen?
Het gaat mij er niet om wat mooier is want iedereen heef toch een andere smaak. Graag wil ik een objectief antwoord m.b.t. deze motoren qua bewezen betrouwbaarheid en m.b.t. latere uitgaven voor onderhoud zonder voor al te veel verassingen te komen te staan.
Greetz,