speedje aandrijving nokkenas knap evo bj93

  • dave

    hallo ik heb mijn evo laten reviseren ,thuis opgebouwd.met start een harde klap met blokering.alles gecheckt ,weer gestart weer een knal en starte. hij liepniet mooi sloeg af naar 1 min ,bleek het speedje die het tandwiel op zijn plek houd,(die de nokkenas aanstuurd)geknapt te zijn.heb alles weer afgebouwd in overleg naar de zaak teruggegaan die hem heefd gereviceerd.alles gecheckt en daar samen weer opgebouwd.niks raars gevonden .thuis weer het blok ingebouwd en weer het zelfde.een harde metaalklap met starten.en weer speedje geknapt.weer overleg gehad ,alles gecheckt ,toterstangen de goeie lengte, alles stond optijd.maar heb bij meerdere geinformeerd maar nog geen bruikbare tips.mischien hier iemand die een goeie tip kan geven.grt Dave

  • flhs88

    lastig probleem. heb je het speedje met loctite vastgezet?

  • jopie

    tandwiel verdraaid op nokkenas misschien ?

  • dave

    Dat tandwiel zit geperst aan de nokkenass dus ben bang dat dat niet het probleem is.

  • Har

    Zit er misschien teveel ruimte tussen het spietje en het tandwiel of as?

    Gr. Har

  • dave

    Har .nee dat ook niet.ga morgen weer een poging doen

  • Marcel

    welke nokkenas zit erin ?

  • dave

    Orginele as zit erin

  • Marcel

    Heb je het blok met de hand meerdere slagen rondgedraaid na montage alle delen ?

  • ozzie

    hallo dave.sta je nokkenas wel goed getimd met je blok.ik bedoel komen je kleppen niet tegen de zuiger.of kan dat niet

    gr .ozzie