benzine loopt eruit

  • dre

    hallo bij mijn maatje zeikt de benzine eruit als ie stopt met rijden en hem even wegzet.

    het is geen cv carb wat kan dit zijn??

    mvg dre

  • Konijn

    Vlotter blijft hangen. Kraantje dicht doen en openmaken, schoonmaken, afstellen en weer dichtmaken.

  • RK

    Misschien beluchting van de tank verstopt.

    Dan krijg je overdruk in de tank als de motor warm is en wordt de benzine langs een andere weg naar buiten gedrukt.

  • sjors

    Wat zeer vaak helpt is dit ( hoef je lekker niks los te halen ) :

    Ingeval van een incidenteel overstromend vlotterbakje :

    zet je benzinekraan dicht ,

    start de motor , en laat 'm nèt zo lang draaien met gesloten benzinekraan , totdat de motor afslaat

    draai nu je benzine kraan open

    door het vernelde volstromen van je vlotterbakje , spoelt het vuiltje tussen het vlotternaaldje vandaan .

    ….en probleem is opgelost ;)

  • Peets HD

    als je geluk hebt hahahaha

  • sjors

    houden we de kans op fifty/fifty voor 't gemak ,……

    ….probeer ‘t maar ’ns ,…..moeite kost 't iig NIET :)

  • Peets HD

    nee ik hoef dat niet te proberen ik haal de vlotter er ff onderuit en maak hem schoon , doorblazen , pakking controleren zo nodig vernieuwen en intermidium jet beetje opruimen .

  • rulez

    opruimen intermedium…is beetje schoonmaken / licht slijpen? of hoe gaat dat in zijn werk?

    PS is dit een bekende bike?

    roje shovel

  • Peets HD

    rulez de meesten cv carbs is de intermidium jet te klein vandaar ik zeg een beetje opruimen met een ruimer naar +/- 47 ik heb niet altijd de zelfde motor voor me met een hangende vlotter naald , vandaar ik zeg dat het hele rtueel gedaan wordt , dus ook de vlotterkamer paking controleren die regelmatig lekt bij verschilende motoren .

    duidelijk ?

    roept u maar hoor B)-

  • rulez

    snap hem helemaal, pakkingen willen weleens uit vorm raken bij demontage, vooral de vlotterkamerpakking. lijkt wel of ie groeit bij het zienvan daglicht.

    doelde meer op mijn shovel…of dat een bekend was…zit volgens mij ergens een stickertje op van Peets HD….zal eens kijken of ik het op de foto krijg.