Anonymous

Weet je zeker dat het wiel goed uitgelijnd is? Hoe heb je dat gecontroleerd? Achterwiel tov de achterbrugophanging is zeker niet voldoende! Bij al mijn touringmodellen was dat vlg de dealer wel zo. Bij allemaal hetzelfde probleem, zeker als je met een kuip rijdt. De riem loopt zeker niet precies in het midden van de poelie. Dat is voor mij al een indicatie dat de uitlijning niet klopt. Als je achter de motor staat moet de belt tegen de linker rand van de poelie lopen. Rij je een stukje achteruit dan is het precies omgekeerd. Ik kan je wel een document sturen waarin helder en duidelijk wordt uitgelegd hoe je zelf eenvoudig die uitlijning kunt controleren en verbeteren. Geef je email maar. Ik heb telkens het probleem met het scheve stuur/kuip op kunnen lossen, terwijl de dealer zei dat ik er maar mee moest leren leven, want ze “hebben het allemaal” Ik kan met mijn huideige roadking het stuur (voorzichtig) los laten en dan blijft hij kaarsrecht in het spoor. Als ik op de motor zit is het stuur ook kaarsrecht, wel na nauwkeurige uitlijning. Groeten Jan

Hallo Jan,

kan je mij die gegevens ook doorsturen ihenk@skynet.be

alvast bedankt.

Grt. Henk.