E10 brandstof

  • Ron

    Dag!

    Wie kan vertellen in hoeverre de nieuwe brandstof E10 in Duitsland langs de snelwegtankstations wel goed werkt in een HD?

    Voor auto s van na 2000 schijnt t te kunnen zonder problemen maar bij ons…………..??

    Dank

    Ron

  • marcel

    probeer zover mogelijk weg te blijven van E10 , de ethanol en water gaan een nogal corrosieve verbinding aan , slecht voor de binnenzijde van je tank, carburateur en injectoren.

  • bart

    MIJN IDEE ik zit veel in dld ben intnat chauffeur tijdje geleden in de krant gestaan in dld geen enkel automerk geeft garantie als blijkt dat je dit spul tankt omdat het funest is voor jr motor.

    Lijkt mij duidelijkniet doen dus

    Bart

  • beast

    Gewoon super (98) tanken als niks anders voorhanden is,

  • wyb

    nou, super 98 is zelden voorhanden

    en dat drinkt mijn brommertje toch het liefst.!!!!!!

    (shovelhead)

  • deg1er

    ja hier nog een pomp met 98 met loodvervanger:D:D

  • Ron

    Mijn dank voor jullie reactie, ik heb nu inderdaad ook wat gelezen van die corrosie dus mijn brommert krijgt die zooi mooi niet!

    Grtz +safe miles

    Ron

  • JanthemaN

    Afgelopen vrijdag E10 getankt in Duitsland. Sindsdien loopt mijn Sportster 1200 ‘zwaar’, valt uit aan het stoplicht en loopt alsof het ontstekingstijdstip verkeerd staat. Niet meer tanken dus voor mij.

    mvg Jan

  • rulez

    ik heb een keer 4 liter diesel met 4 liter 95 getankt in mijn sportster, reed ie prima op.