Warme injectiemotor slaat af

  • Hermanus

    Motor is 2 jaar oud.. tot nog toe probleemloos gelopen.

    Vandaag echter een rit gemaakt van goed 120 km en op de terugweg, na ca 30 km snelweg provinciaal gaan rijden…na ca 6 stoplichten (zonder problemen) kom ik in een korte file en laat de motor het afweten. Juist terwijl ik tussen de file doorrij, terugschakel en hem uit laat rijden.. stationair draaiend slaat hij af. Herstarten en rijden weer, maar vanaf dat moment moet ik wel kunnen blijven doorrijden, of anders voor stoplichten continu gas bijgeven om hem aan de praat te houden.

    Zie niets in mijn luchtfilter, bougies zien er schoon uit… heeft iemand een idee???

    Eenmaal afgekoeld zojuist nog even uitgeprobeerd.. start direct en loopt stationair. Moet hem nog opnieuw warm uitproberen.

    Ps.Uitlaat, luchtfilter etc zijn nog origineel (ben nog op zoek)

  • Gerry

    misschien je stappenmotor stuk

  • Peets HD

    mischien wel de snelkoppelig vanuit je benzine tank , even los halen en weer er in drukken , het komt vaker voor .

  • Hermanus

    Gisteren nog de weg op geweest.

    Probleem schijnt verholpen te zijn (:P)

    Nog bedankt voor de reacties:)-D

  • Peets HD

    ja maar wat was het dan ?

  • Hermanus

    Ik wou dat ik het wist. Het is gekomen en weer gegaan.. loopt op dit moment als een zonnetje.

    Reset een ontstekingsmodule zich misschien als het contact wordt uitgeschakeld????

    Tijdens de probleemrit wel een aantal malen moeten herstarten voor een stoplicht, maar toen nooit het contact helemaal uitgezet…

  • Peets HD

    er wordt niks gereset bij contact uitzetten .

  • The ICE-MAN

    Hoi,

    ik rij een Ultra 2002 en heb hetzelfde probleem. Wel aangepaste uitlaat/luchtfilter etc.

    Alleen gaat mijn km-teller ook een eigen leven leiden ( geen km of blijft zomaar ergens staan).

    Houdt dit ook verband met elkaar ?

    Gr,

    The Ice-man

  • Peets HD

    nee waarschijlijk niet , teminste als het een electriche storing is kan er van alles mee branden , knipperen en uitvallen .

  • The ICE-MAN

    Oke. Heb al enige draadjes en de zekeringen bekeken maar kan niets geks ontdekken.

    Kan het misschien ook de circuit breaker zijn en is deze ook (makkelijk) te vervangen?